انقلاب اسلامی ایران عامل حیات مجدد آرمان فلسطین و قدس در جهان است
(last modified 1400-02-17T10:05:13+00:00 )
ثور 17, 1400 14:35 Asia/Kabul
  • انقلاب اسلامی ایران عامل حیات مجدد آرمان فلسطین و قدس در جهان است
    انقلاب اسلامی ایران عامل حیات مجدد آرمان فلسطین و قدس در جهان است

دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین تاکید کرد، انقلاب اسلامی ایران به آرمان فلسطین و قدس در جهان حیات مجدد بخشید.

به گزارش رادیودری، «خالد عبدالمجید» دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین امروز جمعه و به مناسبت روز جهانی قدس گفت: آرمان فلسطین قبل از اعلام روز جهانی قدس به ویژه پس از سفر «انور سادات» رئیس جمهور مصر به بیت المقدس و انعقاد قرارداد «کمپ دیوید» با دشمن صهیونیست در معرض نابودی قرار گرفت  اما پیروزی انقلاب اسلامی در ایران این عقب رفت را جبران کرد.

عبدالمجید از اعلام روز جهانی قدس به عنوان  آغازگر یک مرحله جدید که باعث خیزش نیروهای مردمی در فلسطین و کشورهای عربی و اسلامی گردید نام برد و افزود: امروزشاهد یک ائتلاف راهبردی میان طرح استعماری غرب و طرح صهیونیستی هستیم و ملت فلسطین به طور همزمان در رویارویی با غرب استعمارگر و دشمن صهیونیست بسر می برند.    

عبدالمجید همچنین مقاومت را  نماد اراده واقعی ملت فلسطین و جهان عرب و اسلام و نماد  دفاع از سرزمین و حقوق حقه فلسطینیان دربرابر اشغالگران  توصیف کرد و اظهار داشت، بسیاری از کشورهای عرب با عادی سازی روابط با دشمن صهیونیست به آرمان فلسطین خیانت کردند و به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین مشروعیت بخشیدند .

 دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین  درپایان بر مخالفت ملت های مسلمان با رویکرد عادی سازی در پیش گرفته شده از سوی برخی از کشورهای عربی تاکید  و خاطرنشان کرد، ملت های مسلمان با برگزاری تظاهرات و راه اندازی پویش های مختلف و تشکیل کمیته های مقاومت مخالفت خود را با رویکرد یاد شده به منصه ظهور رساندند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده ‏است.

راهپیمایی «روز جهانی قدس» امسال جمعه 17 اردیبهشت/ثور (7 آوریل 2021 ) در بسیاری از کشوهای جهان برگزار می شود.

کلیدواژه