خطیب‌زاده: موضوعی به نام توافق اولیه در مذاکرات وین وجود ندارد
(last modified 1400-02-27T07:21:00+00:00 )
ثور 27, 1400 11:51 Asia/Kabul
  • خطیب‌زاده: موضوعی به نام توافق اولیه در مذاکرات وین وجود ندارد
    خطیب‌زاده: موضوعی به نام توافق اولیه در مذاکرات وین وجود ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه موضوعی به نام توافق اولیه در مذاکرات هسته‌ای وجود ندارد، گفت: درصد قابل توجهی از مسائل باقی‌مانده در کارگروه‌های سه گانه تکمیل شده و درصدی هم به تصمیمات سیاسی نیاز دارد.

سعید خطیب زاده روز دوشنبه در نشست خبری درباره توافق اولیه با ۱+۴ گفت: موضوعی به نام توافق اولیه وجود ندارد هیچ توافقی صورت نمی‌گیرد مگر اینکه همه شرایط اتفاق بیفتد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سؤالی درباره ادعای میدل ایست آی مبنی بر این‌که ایران در مذاکرات با عربستان خواستار کمک برای فروش نفت و دور زدن تحریم‌های آمریکا شده است، اظهار داشت: این یک خبرسازی است و صحت ندارد و گفت‌وگوهای ما با عربستان درباره موضوعات دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی دنبال می‌شود و این خبرسازی‌ها صحت ندارد.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره این‌که چند روز دیگر به پایان توافق سه ماهه ایران و آژانس نزدیک می‌شویم و آیا با توجه به بحث‌های مطرح شده قرار است این توافق دوباره تمدید شود؟ اظهار داشت: قانون مجلس الزام آور است و آن‌چه بین ایران و آژانس توافق شده در همان چارچوب است. قانون مجلس توقف دسترسی‌های فراپادمانی آژانس بوده و در سه ماه گذشته آغاز شده است و الان آژانس هیچ دسترسی فراپادمانی ندارد و توافق ما این بوده که فیلم‌ها ضبط شود و در اختیار آنها قرار نگیرد. می‌توانیم در پایان سه ماه نوارها پاک شوند یا براساس تصمیم داخلی که قانونگذاران تصمیم می‌گیرند، این توافق تمدید شود.

کلیدواژه