قطعنامه پایانی راهپیمایی مراسم روز 13 آبان
(last modified Thu, 03 Nov 2016 10:26:34 GMT )
عقرب 13, 1395 14:56 Asia/Kabul
  • قطعنامه پایانی راهپیمایی مراسم روز 13 آبان

 قطعنامه پایانی راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در ایران، آمریکا را دشمن شماره یک ملت‌های جهان معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ در قطعنامه پایانی مراسم 13 آبان، روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران آمده است: ملت ایران، با شناخت ماهیت استکبار و با مشاهده جنایات بی‌وقفه آمریکا، این ابرقدرت را همچنان دشمن شماره یک بشریت می داند.

در این قطعنامه تاکید شده است: 13 آبان به‌عنوان روزی الهام‌بخش، حامل یکی از مهم‌ترین پیام‌های انقلاب اسلامی یعنی ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی شد و امروز وجدان انسانهای آزاده‌، مبارزه با سیاست‌های سلطه طلبانه آمریکا را یک منطق استدلالی قوی، فضیلت و وظیفه انسانی می‌داند.

در قطعنامه پایانی مراسم 13 آبان تصریح شده است: ملت ایران سیاست‌های ظلم‌محور و جنایت‌بنیان آمریکای غیرقابل اعتماد و توطئه‌گر را محکوم و اعلام می‌کند به مبارزه با ظلم و ستم آمریکا تحت فرامین حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ادامه خواهد داد.

این بیانیه با اشاره به نقش محوری آمریکا در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی، عربستان و گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره ضد ملت‌های فلسطین، یمن، سوریه و عراق، تاکید کرد: هرگونه سکوت در این زمینه خیانت به اسلام محسوب می‌شود.

قطعنامه پایانی مراسم 13 آبان،حمایت از مسلمانان جهان به‌ویژه ملت فلسطین، یمن، سوریه، عراق و بحرین را وظیفه دینی و مصداق عملی استکبار‌ستیزی دانسته و بر استفاده از ظرفیت‌های ایران برای جلوگیری از انواع نفوذ سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی آمریکا و استکبارگران تأکید کرده است.

 

کلیدواژه