جوزا 02, 1400 15:38 Asia/Kabul
  • متلاشی شدن سه تیم تروریستی در استان های سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی
    متلاشی شدن سه تیم تروریستی در استان های سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی

با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج)، در استانهای سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی ایران، سه تیم تروریستی متلاشی شد.

به گزارش رادیو دری، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد  با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان های سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی، سه تیم تروریستی متلاشی شد و عاملان انفجار تروریستی اول فروردین در سراوان ( سیستان و  بلوچستان )  بازداشت  شدند.

براساس این گزارش،  انفجار کور تروریستی که در  سراوان روی داد منجر به شهادت یک نوجوان شانزده ساله بلوچ و زخمی شدن چند عابر بی‌گناه شد. وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، همچنین گزارش داد عناصر این تیم وابسته به گروهک تروریستی " جیش الظلم"، آموزش نظامی را در یک کشور خارجی دیده بودند  و با هدایت این گروهک، اقدام به این جنایت کردند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، از این تیم که به دنبال اقدامات تروریستی دیگری بود مقادیری سلاح  کشف و ضبط شد.

در ادامه این گزارش آمده است،  یک تیم تروریستی  دیگر نیز در استان  سیستان و بلوچستان ایران شناسایی و با بازداشت  آن‌ها از چند اقدام ایذایی و تروریستی جلوگیری شد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، گزارش داده است این تیم با هدایت گروهک تروریستی جنایتکار مستقر در اروپا، به دنبال اقدامات تروریستی در سطح استان سیستان و بلوچستان و انفجار وحشیانه در اماکن مذهبی، برای تفرقه افکنی و اختلافات مذهبی بود.

بر اساس این گزارش، از سرکرده شرور این تیم تروریستی که سابقه قاچاق مواد مخدر و قتل دارد سلاح  و مواد ساخت بمب کشف شد.

وزارت اطلاعات گزارش داد، یک تیم مسلح که برای  اقدام تروریستی ازعراق وارد ایران  شده بود؛ تحت رصد قرار گرفت و پس از درگیری مسلحانه در منطقه مرزی ارومیه، دو نفر از آن‌ها کشته و یک نفر متواری شد.

وزارت اطلاعات به گروهک‌های تروریستی هشدار می‌دهد هرگونه اقدام علیه امنیت ایران، با واکنش قاطع و موثر مواجه خواهد شد و  کشورهایی که مأمن فعالیت این گروه‌های تروریستی هستند، نیز باید پاسخگوی اقدامات تروریستی آن‌ها باشند.

کلیدواژه