رهبر معظم انقلاب اسلامی:اگر نامزدها مردم را قانع کنند که قادر به حل مشکلات اقتصادی هستند مشارکت بالا می‌رود
(last modified 1400-03-06T10:11:23+00:00 )
جوزا 06, 1400 14:41 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی :  اگر نامزدها مردم را قانع کنندکه قادر به حل مشکلات اقتصادی هستند مشارکت بالا می‌رود
    رهبر معظم انقلاب اسلامی : اگر نامزدها مردم را قانع کنندکه قادر به حل مشکلات اقتصادی هستند مشارکت بالا می‌رود

رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به مردم فرمودند: به حرف این کسانی که ترویج میکنند فایده‌ای ندارد، نرویم، نمی‌رویم پای صندوق رأی اعتنا نکنید. اینها دلسوز مردم نیستند. کسی که دلسوز مردم است مردم را از رفتن پای صندوق رای ، منع نمی کند.

به گزارش رادیو دری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی، صبح امروز (پنجشنبه ۶ جوزا) در دیدار تصویری با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سخنان مهمی درباره مسائل اخیر انتخابات، بیان راه‌حل‌های عینی و واقعی درباره مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در برنامه‌های انتخاباتی نامزدها را عامل اصلی در افزایش انگیزه مشارکت در انتخابات خواندند و با تبیین بایدها و نبایدهای رقابت‌های انتخاباتی تأکید کردند: اثر نتیجه انتخابات سال‌ها بر زندگی مردم و کشور سایه‌افکن خواهد بود و امیدواریم انتخابات ۲۸ خرداد بر خلاف خواسته دشمنان مایه آبرو، عزت و سربلندی ایران بشود.
ایشان در این دیدار که در آغاز دومین سال فعالیت مجلس یازدهم صورت گرفت، همچنین با بیان توصیه‌هایی به نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی برای استمرار ویژگی‌هایی نظیر «حرکت انقلابی و خردمندانه»، «تلاش بی‌وقفه» و «کارآمدی و مردمی بودن» افزودند: همه مجالس همان‌گونه که امام بزرگوار فرمودند باید خود را عصاره فضائل درخشان و متعدد ملت قرار دهند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از جانب شورای نگهبان، گفتند: من لازم می دانم از همه کسانی که براساس احساس مسئولیت وارد عرصه انتخابات شدند، تشکر کنم و همچنین از کسانی که صلاحیت آنها احراز نشد و نجیبانه برخورد و مردم را دعوت به شرکت در انتخابات کردند، بطور مضاعف تشکر می کنم.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: عدم احراز صلاحیت برخی افراد به معنی بی‌صلاحیتی آنان نیست بلکه به این معنا است که شورای نگهبان با توجه به گزارشها، امکانات و آشنایی‌های خود نتوانسته صلاحیت آن فرد را تشخیص دهد، اگر چه ممکن است آن فرد صلاحیت بالایی هم داشته باشد.
ایشان با اشاره به برخی اعتراض ها به شورای نگهبان افزودند: البته انگیزه این اعتراض‌ها متفاوت است. برخی اعتراض‌ها از سر دلسوزی و به دلیل نگرانی از مشارکت پایین مطرح می شوند، و برخی هم بدلیل آنکه نامزد مورد نظرشان احراز صلاحیت نشده، گله‌مند و ناراحت هستند اما برخی با اصل شورای نگهبان مخالفند و با مطالب خود در فضای مجازی و مطبوعات، می‌خواهند از این فرصت برای انتقام از شورای نگهبان استفاده کنند که خداوند از این افراد نخواهد گذشت.
رهبر معظم  انقلاب اسلامی درباره برخی نگرانی‌ها از احتمال مشارکت پایین مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، گفتند: من معتقدم میزان مشارکت مردم ارتباطی با این اسم یا آن اسم ندارد بلکه مردم به‌دنبال فردی هستند که دارای مدیریت و اراده قوی و کارآمدی بالا برای حل مشکلات کشور باشد و برای مردم هم مهم نیست که این فرد چه عنوانی دارد و یا از چه جناحی است، البته شاید این موضوع برای گروههای سیاسی مهم باشد ولی برای عامه اینگونه نیست.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مخالفت دشمنان با انتخابات از ابتدای پیروزی انقلاب بخصوص بعد از تغییر قانون اساسی و سپرده شدن وظایف اجرایی اداره دولت به رئیس جمهور، گفتند: در این ۴۲ سال دستور کار تبلیغاتی دشمنان اینگونه بوده که قبل از انتخابات می‌گویند مردم شرکت نخواهند کرد، بعد از شرکت مردم در انتخابات می‌گویند انتخابات مهندسی‌شده بود و در مورد فرد انتخاب شده به عنوان رئیس‌جمهور هم می گویند او اختیاری ندارد.
ایشان تأکید کردند: با وجود همه این دشمنی‌ها و تبلیغات، وظیفه همه آن است که هر آنچه تکلیف شرعی و رضای خداوند است دنبال کنیم و وظیفه خود را انجام دهیم.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گزارشی از عملکرد یکساله‌ مجلس یازدهم ارائه کرد.
 

کلیدواژه