جوزا 11, 1400 12:57 Asia/Kabul
  • تاکید قالیباف بر صیانت از چندجانبه گرایی و مخالفت با یکجانبه‌ گرایی
    تاکید قالیباف بر صیانت از چندجانبه گرایی و مخالفت با یکجانبه‌ گرایی

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، با بیان اینکه مخالفت با یکجانبه‌ گرایی و صیانت از چندجانبه گرایی از اولویت ‌های مهم مجلس شورای اسلامی ایران است، گفت: ایران ضمنِ حفظِ تناسب و توازن در روابط خارجیِ خود با مناطق مختلف جهان، بر نگاهِ ویژه به همسایگان و قاره ی تاریخی، تمدنی و ادیانیِ آسیا که محل سکونتِ همه ماست، تأکید ویژه‌ ای دارد.

به گزارش رادیو دری به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف امروز(سه‌شنبه) در افتتاحیه دومین کنفرانس مجمع پارلمانی سازمان همکاری‌ اقتصادی(اکو)  که در پاکستان برگزار شده است به صورت ارتباط تصویری حضور پیدا کرد و گفت: مجمع پارلمانی اکو این فرصت را در اختیار ما، به عنوان نمایندگان مردم کشورهای عضو قرار داده است تا با حمایت‌ های مؤثر قانونی و نظارتی، به دولت ‌هایمان در تحقق اهدافِ بلندِ سازمان اکو کمک کنیم.

وی تصریح کرد:  قرن کنونی، متعلق به آسیا است و جمهوری اسلامی ایران ضمنِ حفظِ تناسب و توازن در روابط خارجیِ خود با مناطق مختلف جهان، بر نگاهِ ویژه به همسایگان و قارّه ‌ی تاریخی، تمدنی و ادیانیِ آسیا که محل سکونتِ همه ماست، تأکید ویژه ای دارد.      

قالیباف همچنین با اشاره به مساله فلسطین اظهار کرد: در روزهای اخیر، جهان شاهد تکرار جنایات گسترده رژیم جعلی اسرائیل، علیه مردم فلسطین و به ویژه کشتار زنان و کودکان بوده است. خوشبختانه در مقاومت ۱۲ روزه‌ یِ اخیرِ مردم فلسطین، ملت ‌ها، کشورها و حتی بسیاری از دولت‌ های اسلامی، پایِ کار آمدند و به هر شکل ممکن از مردم مظلوم و مجاهد فلسطین حمایت کردند. این ایستادگی در مقابل اقداماتِ صهیونیست‌ ها برای تصرّفِ مسجدالاقصی، قبله اول مسلمین و مقابله با یهودی سازیِ قدس، با شکست تل آویو و درخواست آتش بس از سوی صهیونیست ‌ها پایان یافت.      

رئیس نهاد قانونگذاری ایران با یادآوری اینکه ما در هفته گذشته، اجلاس پارلمانیِ کمیته ویژه فلسطینِ کشورهای اسلامی را با حضور نمایندگان پارلمان ‌های کشورهای اسلامیِ عضو، در تهران برگزار کردیم، اضافه کرد: شرکت کنندگان در اجلاس بر ضرورت حمایت از فلسطین و محاکمه یِ جنایتکارانی که مسئول نسل کشی و رفتارِ مبتنی بر آپارتایدِ رژیم صهیونیستی می باشند، تأکید کردند.

کلیدواژه