جوزا 15, 1400 08:49 Asia/Kabul
  • ظریف خطاب به راب: آمریکا باید از جنگ اقتصادی به عنوان اهرم مذاکراتی دست بردارد
    ظریف خطاب به راب: آمریکا باید از جنگ اقتصادی به عنوان اهرم مذاکراتی دست بردارد

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه شب در توییتر از گفت و گوی تلفنی خود با "دومینیک راب"  همتای بریتانیایی اش خبر داد و اعلام کرد، در این گفت و گو تصریح کرده است آمریکا باید به طور کامل به تعهداتش در قبال برجام بازگشته و از تلاش برای استفاده از جنگ اقتصادی علیه ایران به عنوان اهرم مذاکراتی دست بردارد.

به گزارش رادیو دری، "محمدجواد ظریف"  همچنین خاطرنشان کرد، در این گفت وگوی تلفنی دو طرف در خصوص لزوم از سرگیری پایبندی کامل به برجام توافق کرده اند.

ظریف در ادامه  اظهار داشت، با وزیر خارجه بریتانیا در خصوص موضوعات دوجانبه و‌ کنسولی نیز گفت‌وگو کرده است.

واشنگتن در می 2018( ثور 1397) در دوره ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" به صورت یکجانبه و غیرقانونی از برجام خارج شد و از آن پس علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای، تحریم‌ های گسترده‌ای را نیز در راستای کارزار فشار حداکثری علیه تهران وضع کرد.

"جو بایدن" رئیس جمهوری جدید آمریکا در کلام  سیاست پیشین کاخ سفید در قبال ایران را مورد انتقاد قرار داده اما بازگشت به برجام را مشروط به اقدام ایران دانسته و بدون اشاره به اینکه کدام دولت در قبال برجام خلف وعده کرده و از آن خارج شده است، وعده داده که درصورت بازگشت ایران به اجرای کامل برجام، واشنگتن نیز به این توافق باز خواهد گشت.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد «هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی آزمایی ایران قرار گیرد.»

 

ظریف: تداوم تحریم‌های ترامپ به عنوان اهرم مذاکره توسط دولت بایدن قابل قبول نیست

کلیدواژه