جوزا 19, 1400 08:21 Asia/Kabul
  • آمادگی ایران برای حمایت از سازمان ملل در ارائه کمک های بشر دوستانه به مناطق درگیری
    آمادگی ایران برای حمایت از سازمان ملل در ارائه کمک های بشر دوستانه به مناطق درگیری

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران بر حمایت از سازمان ملل در ارائه کمک های بشردوستانه به مناطق درگیری تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، " محسن بهاروند" معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران روز سه شنبه در دیدار "مارتین گریفیتس"  نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن بر اهمیت کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در مناطق درگیری به ویژه در یمن، سوریه، افغانستان و عراق و بدون توجه به ملاحظات و فشارهای سیاسی تاکید کرد.

بهاروند در این دیدار گفت: ایران باوجود  تحریم های ظالمانه همواره آماده کمک به سازمان ملل برای تسریع کمک رسانی بشردوستانه به مردم نیازمند در مناطق درگیری بوده است.

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران افزود:  تحریم های یکجانبه آمریکا نه تنها مانع از تجارت بشردوستانه مانند خرید غذا و دارو شده بلکه  ارسال کمک های بشردوستانه سازمان به مردم نیازمند در مناطق درگیری و بحران زده را نیز تحت الشعاع قرار داده است.

بهاروند همچنین گفت:  معاهده بین المللی تدوین شود که طبق آن کمک و تجارت بشر نتواند هدف تحریم، ملاحظات سیاسی یا و مورد استفاده برای اهداف نظامی شود.

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران همچنین از گسترش حملات تروریستی علیه نژاد، قومیت و مذاهب خاص بویژه مدارس و بخصوص مدارس دخترانه در افغانستان به شدت ابراز  نگرانی کرد و این اقدامات را نه تنها جنایت جنگی بلکه نقض فاحش حقوق بشر و حقوق بشردوستانه دانست.

دو طرف درخصوص مسائل منطقه‌ای از جمله یمن، سوریه، افغانستان و عراق و نقش سازمان ملل به ویژه از بعد بشردوستانه و امدادرسانی به تبادل نظر پرداختند.

سازمان ملل خواستار افزایش فوری کمک‌های انسان دوستانه به افغانستان شد

کلیدواژه