جوزا 24, 1400 08:35 Asia/Kabul
  • انتقاد سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از مانع تراشی کانادا برای حضور اتباع ایرانی در انتخابات
    انتقاد سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از مانع تراشی کانادا برای حضور اتباع ایرانی در انتخابات

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد، کانادا با وجود حضور شمار زیاد ایرانیان در این کشور، فرصت حضور در انتخابات را به آن‌ ها نمی‌ دهد.

به گزارش رادیودری به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، " ابوالفضل عمویی " سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران  گفت: دولت کانادا فرصت حضور در انتخابات را به اتباع ایرانی  نمی‌دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران افزود: از این رو رفتار آن‌ها با وجود ادعا‌های بشردوستانه نشان می‌دهد دولت کانادا  اعتقادی به این موضوع ندارند که اجازه مشارکت سالم در انتخابات را نمی‌دهند.

به گفته عمویی، لازم است زمینه حضور حداکثری ایرانیان در انتخابات فراهم شود که بر این اساس در داخل تلاش‌هایی صورت گرفته و در خارج نیز تلاش‌هایی در دست اقدام است.

دولت کانادا، با طرح ادعاهای واهی از ایجاد شرایط لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در خاک کانادا خودداری کرده است. 

"مهدی عاطفت" سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن نیز  گفت: در ایالت اورگان  و شهر بوفالو در ایالت نیویورک آمریکا  دو حوزه تعیین شده است تا هموطنان ایرانی مقیم کانادا بتوانند در آنجا به پای صندوق رای بیایند

کلیدواژه