جوزا 30, 1400 15:33 Asia/Kabul
  • برگزاری همایش دهه کرامت در پاکستان
    برگزاری همایش دهه کرامت در پاکستان

همزمان با ایام دهه کرامت، همایشی با عنوان محفل شعر امام رضا(ع) به همت رایزنی فرهنگی ایران با همکاری مؤسسه ادبی ابلاغ در محل خانه فرهنگ جمهوری اسلامی در شهر راولپندی پاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی از اسلام آباد، در مراسم باشکوه دهه کرامت و ایام ولادت حضرت امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه در شهر راولپندی پاکستان، جمع زیادی از دوستداران اهل بیت (ع) اعم از اهل سنت و شیعه، از جمله برخی علما، استادان دانشگاه و شخصیت های فرهنگی، ادبی و علمی این کشور شرکت کردند.
در این مراسم، «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان ضمن خیرمقدم به میهمانان و تبریک ایام خجسته کرامت، به بیان ویژگی ها، فضائل اخلاقی و کمالات نفسانی آن پیشوایان بزرگ دین اسلام پرداخت.

برخی از شخصیت های پاکستانی نیز در این همایش با ابراز خرسندی از حضور در مراسم جشن میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ص) گفتند: این وظیفه علما و اندیشمندان اسلامی است که در جهت طرح و تبیین وقایع مربوط به دوران حضرت امام رضا (ع) بپردازند.
در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از کتابهای مربوط به سیره امام رضا (ع) و تابلوها و سخنان، احادیث و روایات آن حضرت به زبانهای اردو و انگلیسی هم برگزار شد.

آغاز جشن های "دهه کرامت" در دو هزار نقطه ایران و هفت کشور جهان

کلیدواژه