سرطان 06, 1400 18:16 Asia/Kabul
  • عراقچی: زمان تصمیم گیری طرف های مقابل برجام است
    عراقچی: زمان تصمیم گیری طرف های مقابل برجام است

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، زمان تصمیم‌گیری طرف‌های برجام است و کشورهای مقابل باید تصمیمات سخت خود را بگیرند.

به گزارش رادیودری به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛  "سید عباس عراقچی"  معاون وزیر امور خارجه ایران  با اشاره به نشست امروز (یکشنبه) خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین  با نمایندگان کمیسیون رایزنی شد.
عراقچی درباره نتایج مذاکرات وین افزود: تاکنون 6 دور مذاکرات با 4+1 انجام گرفته است و تقریبا به مراحل پایانی نزدیک شده ایم، یک سری مسائل باقی مانده که مذاکره درباره آنها به اندازه کافی صورت گرفته است و زمان تصمیم گیری کشورها فرا رسیده است.
به گفته عراقچی، ایران قبلا تصمیمات سخت خود را گرفته است؛ زمانی که آمریکا از برجام خارج شد و ایران تصمیم گرفت در برجام بماند، تصمیم بزرگ و سخت ایران بود که منجر به حفظ برجام  شده است.

 معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد، در حال حاضر نوبت طرف‌های مقابل است و با توجه به مذاکراتی که داشتیم باید تصمیم بگیرند و در مورد احیا مجدد برجام به جمع بندی برسند تا توافق حاصل شود.
عراقچی خاطرنشان کرد، زمان تصمیم‌گیری برای همه طرف‌های برجام است و کشورهای مقابل باید تصمیمات سخت خود را بگیرند. 

مذاکرات برجام پس از شش دور گفت‌وگوهای فشرده و مستمر در وین، به مراحل پایانی نزدیک شده است.

در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات ها بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند، تاکید کردند.

عراقچی: زمان برای تصمیم گیری طرف‌های مقابل در برجام فرا رسیده است

کلیدواژه