سرطان 12, 1400 12:41 Asia/Kabul
  • روحانی : دولت آمریکا باید درمورد اقدام جنایتکارانه در حمله به هواپیمای مسافربری ایران پاسخگو باشد
    روحانی : دولت آمریکا باید درمورد اقدام جنایتکارانه در حمله به هواپیمای مسافربری ایران پاسخگو باشد

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، دولت امریکا باید در مورد اقدام جنایتکارانه در حمله به هواپیمای مسافربری ایران پاسخگو باشد.

 " حسن روحانی " رئیس جمهوری ایران امروز شنبه  با اشاره به سالروز حمله موشکی ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران  در 12 تیر/سرطان سال 67 گفت : دولت آمریکا  تاکنون بابت این جنایت بزرگ از جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران عذرخواهی نکرده است.

روحانی افزود : دولت آمریکا از فرمانده ناو حمله کننده تجلیل نیز کرده است که باید بابت این اقدام غلط در محضر افکار عمومی پاسخگو باشد.

رئیس جمهوری ایران، همچنین  در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت : ویروس کرونا واکسن‌پذیر است و شرایط  ایران  نیز از نظر واکسن اعم از خارجی و تولید داخل روز به روز بهتر می شود. 

شهادتگاه 290 مسافر هواپیمایی ایرباس که در سوم ژوئیه 1988(12 سرطان 1367) از سوی ناو جنگی آمریکا با اصابت دو موشک به شهادت رسیدند، امروز (شنبه) با حضور مسئولان ایرانی و خانواده‌های شهدا در آب‌های خلیج فارس گلباران شد.

هواپیمایی مسافربری جمهوری اسلامی ایران در سوم  ژوئیه 1988، بر فراز آب‌های خلیج فارس هدف اصابت دو موشک از طرف ناو آمریکایی «وینسنس» قرار گرفت و 290 سرنشین و خدمه این هواپیما  از جمله 66 کودک و 53 زن به شهادت رسیدند.

به یاد 290 مسافر شهید در حمله موشکی آمریکا در سال ۱۹۸۸

کلیدواژه