اسد 13, 1400 08:14 Asia/Kabul
  • تکذیب شایعه ورود نیروهای مسلح ایران به کشتی ها در خلیج فارس
    تکذیب شایعه ورود نیروهای مسلح ایران به کشتی ها در خلیج فارس

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب ادعاهای برخی رسانه‌های غربی و صهیونیستی مبنی بر ورود نیروهای مسلح ایران به کشتی‌های در حال تردد در خلیج فارس و دریای عمان را به‌شدت تکذیب کرد.

"سعید خطیب زاده" در گفت وگو با تسنیم، با تاکید بر اینکه شایعه ورود نیروهای مسلح ایران به کشتی‌های در حال تردد در منطقه خلیج فارس و دریای عمان صحت ندارد، نسبت به خبرسازی‌های کذب رسانه‌های غربی و صهیونیستی هشدار داد.

"خطیب زاده" همچنین با توجه به اخبار ضد و نقیض از امنیت دریانوردی در منطقه، از همه طرف‌ها درخواست کرد نسبت به انتشار اخبار جعلی و ساختگی هوشیاری خود را حفظ کنند.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اخبار منتشر شده در مورد بروز حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را کاملا مشکوک خوانده و نسبت به هر گونه فضاسازی کاذب برای اغراض خاص سیاسی هشدار داده بود.

سعید خطیب زاده" در عین حال با تاکید مجدد  بر سیاست جمهوری اسلامی ایران در برقراری و حفظ ثبات و امنیت در منطقه خلیج فارس و دریای عمان اظهارداشت: نیروهای دریایی ایران با اعلام کمک وامداد رسانی به کشتی های عبوری در منطقه، در صورت نیاز آمادگی ارائه خدمات پشتیبانی دریایی را دارند.

خطیب زاده همچنین تاکید کرد، در صورت بروز هرگونه مشکل در سامانه های ناوبری، جمهوری اسلامی ایران آماده کمک رسانی و بررسی موضوع از نزدیک است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان آمادگی ایران را برای همکاری با کشورهای منطقه در این زمینه اعلام کرد.

 برخی منابع خبری از وقوع حادثه برای چند کشتی در سواحل امارات خبر دادند. آسوشیتدپرس در این زمینه مدعی شد، سکان هدایت دست‌کم چهار کشتی در سواحل امارات از کنترل خارج شده است.سپس بنگاه های شایعه پراکنی انگلیسی - صهیونیستی از جمله رویترز مدعی شدند  نیروهای ایرانی کنترل چند کشتی را در منطقه در اختیار گرفته‌اند.

بروز حادثه برای یک کشتی در سواحل امارات

خطیب زاده: اتهامات انگلیس و آمریکا به ایران؛ واهی و تحریک آمیز است

کلیدواژه