اسد 14, 1400 19:09 Asia/Kabul
  • تاکید رییس جمهوری اسلامی ایران بر لغو تحریم های این کشور
    تاکید رییس جمهوری اسلامی ایران بر لغو تحریم های این کشور

رییس جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف خود تاکید کرد: تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو شود .

به گزارش رادیو دری؛ " سید ابراهیم رییسی " امروز پنجشنبه پس از ادای سوگند ریاست جمهوری  در مجلس شورای اسلامی ایران گفت: تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو شود و از  هر طرح دیپلماتیک که این هدف را محقق کند حمایت خواهیم کرد.

وی در عین حال تاکید کرد که تحریم‌ها باعث نمی‌شود که ملت ایران از حقوق هسته‌ای خود دست بکشد.

رییس جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز است و نظام جمهوری اسلامی بنا بر فتوای رهبر معظم خود سلاح اتمی را حرام می‌داند و در دکترین دفاعی ایران این سلاح جایی ندارد.

رییسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ملت‌های همسایه را خویشاوند خود می‌داند  اظهار کرد: دست دوستی و برادری به سوی همه کشورهای منطقه و به ویژه همسایگان دراز می‌کنم و دست آنان را به گرمی می‌فشارم.

 

رییسی : مدافع حقوق بشر هستیم

رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: مدافع واقعی حقوق بشر و حقوق انسان هستیم و سکوت در برابر ظلم، جنایت و تجاوز به حقوق انسان‌های بی‌گناه و بی دفاع را قبول نداریم.

رییسی تاکید کرد:  ظلم و جنایت چه در قلب اروپا و آمریکا باشد چه در آفریقا و چه در یمن و سوریه و فلسطین، ما در کنار مظلوم خواهیم بود و در داخل هم، مردم و جوانان این مرز و بوم می‌خواهند که صدای مستضعفان و ولی نعمتان انقلاب باشیم.  

وی اظهار کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان میثاق ملی در اصل ششم همه نهادهای حاکمیتی را محصول اراده و رای مردم دانسته است و ما نیز به حضور مردم در صحنه و همدلی و همکاری قوای سه گانه، نهادهای انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح نیاز داریم.

رییس جمهوری ایران همچنین گفت:  طلوع انقلاب اسلامی در ایران فصل نوینی از آزادی مشارکت سیاسی و مردم‌سالاری را در تاریخ کشور به ثبت رساند و قانون اساسی به عنوان میثاق ملی همه نهادهای حاکمیتی را محصول اراده و رای مردم دانسته  و امروز بار دیگر این موضوع تحقق یافته و اراده مردم بر عدالت، پیشرفت، آزادی است. 

وی افزود: ملت ایران به واسطه انقلاب اسلامی زنجیر زورگویان را پاره کرد و بر سرنوشت خود حاکم شد و ثابت کرد که مردم‌سالاری دینی می‌تواند نوع جدیدی از حکومت باشد.

مراسم تحلیف رییس جمهوری منتخب ملت ایران برگزار شد

 

 

کلیدواژه