میزان 28, 1400 13:52 Asia/Kabul
  • دهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت
    دهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت

دهمین رزمایش‌ اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

به گزارش رادیودری به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، دهمین رزمایش‌ اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش برای نخستین بار به شکل غیر متمرکز از تمامی پایگاه‌های نهاجا با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان، شهید فکوری تبریز، وحدتی دزفول، شهید عبدالکریمی بندرعباس و شهید یاسینی بوشهر فردا ( پنجشنبه ) برگزار می‌شود.

"سرتیپ خلبان حمید واحدی"  فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره برگزاری این رزمایش گفت: در این مرحله دهها فروند از انواع هواپیماهای شکاری، شکاری بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت‌رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین  به مدت یک روز به اجرای مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش خواهند پرداخت.

سرتیپ واحدی افزود: این رزمایش به منظور  انعکاس بخشی از قابلیت ها و توان رزمی نهاجا  اجرا می شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: در این رزمایش انواع سامانه‌ها و تسلیحات بومی و ارتقاء یافته  اعم از بمب‌های هوشمند سنگین و نیمه سنگین، انواع موشک‌های لیزری، تلویزیونی، حرارتی، راداری، انواع راکت ها و بمب‌های تولید شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سرتیپ واحدی همچنین  گفت: خلبانان جوان، دلاور و آبدیده نیروی هوایی ارتش، با بهره گیری از تجارب پیشکسوتان و کارکنان فنی متعهد و متخصص، توانمندی و تاکتیکهای رزمی خود را به اجراء خواهند گذاشت.

برگزاری نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت؛ فردا

کلیدواژه