اذعان آژانس اتمی به دروغین بودن ادعای غنی‌سازی مخفیانه اورانیوم در ایران
(last modified 1400-07-30T08:21:10+00:00 )
میزان 30, 1400 12:51 Asia/Kabul
  • اذعان آژانس اتمی به دروغین بودن ادعای غنی‌سازی مخفیانه اورانیوم در ایران
    اذعان آژانس اتمی به دروغین بودن ادعای غنی‌سازی مخفیانه اورانیوم در ایران

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای تصریح کرد شواهدی از غنی‌سازی مخفیانه اورانیوم توسط ایران وجود ندارد.

به گزارش رادیو دری، «رافائل گروسی» که بامداد جمعه با «مرکز استیمسون» مصاحبه می‌کرد، گفت: «همزمان با اینکه نشانه‌هایی مبنی بر اینکه در ایران مخفیانه غنی‌سازی اورانیوم صورت گرفته وجود ندارد، من تمام اماکنی که آنها در آنجاها غنی‌سازی انجام می‌دهند را مورد بررسی قرار می‌دهم.»

گروسی مذاکرات آژانس اتمی با ایران را «بسیار چالش‌انگیز» توصیف کرد، اما تأکید کرد که این گفت‌وگوها تنها راه برای از میان برداشتن اختلافات است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه هم در مصاحبه با روزنامه واشنگتن‌پست ضمن اعلام این که به زودی برای دیدار با مقام‌های جمهوری اسلامی، به ایران سفر می‌کند گفت که چند هفته آینده در تعیین این که آیا مذاکرات «وین» برای احیای برجام از سرگرفته می‌شود، «سرنوشت‌ساز» است.

تا کنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده و این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.

سفر رافائل گروسی به تهران؛ محدودیت های آژانس انرژی اتمی در ایران تغییری نمی کند

کلیدواژه