عقرب 14, 1400 17:01 Asia/Kabul
  • امام جمعه موقت تهران: مذاکره فرسایشی را نمی‌پذیریم
    امام جمعه موقت تهران: مذاکره فرسایشی را نمی‌پذیریم

خطیب نماز جمعه تهران گفت: ما در مذاکره‌ای حاضر می‌شویم که نتیجه‌اش رفع همه تحریم‌ها باشد و ایران اسلامی مذاکره فرسایشی را نمی‌پذیرد.

به گزارش رادیودری، آیت الله «سید احمد خاتمی» در نماز عبادی - سیاسی جمعه امروز (14 آبان1400) در دانشگاه تهران، تصریح کرد: شعار «مرگ بر آمریکا»، شعار مقدس ملت ایران است، چون پرونده این رژیم نزد مردم ایران سیاه است و  در حمله صدام به ایران می‌توان دست آمریکا را دید و سه روز قبل از حمله، برژینسکی با صدام دیدار داشته است.

امام جمعه موقت تهران افزود: ادامه این خباثت‌ها و دشمنی‌ها، دزدی نفت ایران توسط آمریکا طی روزهای اخیر است و مردم به این دلیل مرگ بر آمریکا می‌گویند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای مذاکره با ایران لحظه شماری می کنند، خاطرنشان کرد: ما در مذاکره‌ای حاضر می‌شویم که نتیجه‌اش لغو همه تحریم‌ها باشد و ایران اسلامی مذاکره فرسایشی را نمی‌پذیرد و در مذاکره سردرگم نیستیم.

خطیب جمعه تهران درباره برخی از کشورهایی که شریک جرم آمریکا هستند و مدام ایران را تهدید می‌کنند، گفت: سیاست حسن همجواری و مدارا با همسایه در مکتب ما ارزش است، به همسایگان می‌گویم ایران به عنوان همسایه شما، نخستین قدرت نظامی در منطقه است و با همسایه خوب و مقتدر، برادرانه رفتار کنید و در غیر اینصورت دودش به چشم خودتان می‌رود و  بدانید با رژیم غاصب صهیونیستی به ته چاه خواهید رفت و نابود خواهید شد.

آیت الله خاتمی، درباره توطئه‌های آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا از مرداد 1332 شمسی تا امروز و در مجامع بین المللی علیه مردم ایران توطئه می‌کند و تحمیل جنگ و تقویت مدام رژیم صهیونیستی در دوران همه روسای جمهوری آمریکا از این جمله است.

امام جمعه تهران همچنین با اشاره به ضربه نیروی دریایی سپاه پاسداران به ارتش آمریکا در دزدی نفت ایران در دریای عمان، گفت: این حرکت، در جهت تحقیر آمریکا بود و نشان داد که آمریکا و ارتش آن در خانه عنکبوتی نشسته‌اند.

کلیدواژه