پیام «رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰» برای دوست و دشمن
(last modified 1400-08-16T13:09:19+00:00 )
عقرب 16, 1400 17:39 Asia/Kabul
  • پیام «رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰» برای دوست و دشمن
    پیام «رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰» برای دوست و دشمن

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تشریح پیام رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ در دریای عمان برای مردم ایران و نیز کشورهای دوست و دشمن پرداخت.

امیر سرتیپ دوم  شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رابطه با رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش در دریای‌ عمان به برنامه «رویداد» رادیو گفت و گوی صدا و سیما، گفت: ارتش و مجموعه نیروهای مسلح همواره باید آماده باشند و در واقع حفظ و ارتقای این آمادگی، ضمانتی برای صلح پایدار در کشور و مرزهای جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به صدها رزمایشی که ارتش تا امروز انجام داده است، گفت :  در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰  در پی آنیم تا سلاح و تجهیزات ایرانی و بومی را آزمایش کرده و تاکتیک هایی که در ارتش متناسب با تهدیدات طراحی شده را بیازماییم.

سخنگوی ارتش همچنین گفت : کشورهای دوست و مسلمان منطقه بدانند امنیت این نقطه به دست کشورهای منطقه تامین می شود و نیازی به نیروهای فرا منطقه ای نداریم.

امیر سرتیپ دوم   تقی‌خانی خاطرنشان کرد : هشداری برای دشمنان داریم تا مراقب باشند هرگونه فکر نابخردانه در مورد جمهوری اسلامی و مرزهای ایران  نکنند؛ چرا که ارتش و نیروهای مسلح با آمادگی کامل، درصدد پاسخگویی بر خواهند آمد.

رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش از هفته گذشته مراحل مقدماتی خود را آغاز کرد و   از امروز ( یکشنبه )   وارد مراحل اصلی خود شد و هدف آن افزایش توان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

گستردگی منطقه عملیات، اشراف اطلاعاتی بالا، بکارگیری تجهیزات و مهمات هوشمند بومی، حضور یگانهای پهپادی، بهره برداری از توان جنگهای الکترونیک " جنگال"  و سامانه فرماندهی کنترل ارتش جمهوری اسلامی ایران از ویژگی های این رزمایش است.

 

کلیدواژه