مدیرکل امور اتباع وزارت کشور ایران: سازمان‌های بین المللی در حمایت از پناهندگان مسئولیت پذیر باشند
(last modified 1400-08-25T05:49:59+00:00 )
عقرب 25, 1400 10:19 Asia/Kabul
  • مدیرکل امور اتباع وزارت کشور: سازمان‌های بین المللی در حمایت از پناهندگان مسئولیت پذیر باشند
    مدیرکل امور اتباع وزارت کشور: سازمان‌های بین المللی در حمایت از پناهندگان مسئولیت پذیر باشند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران، خواستار مسئولیت پذیری سازمان‌های بین المللی در حمایت از پناهندگان شد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، " مهدی محمودی   "  مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در دیدار با " تاهینی ماتیری تاماناگدا " رئیس  دفتر اداره کل امور بشردوستانه اتحادیه اروپا "اکو" (ECHO)  درخصوص تحولات اخیر کشور افغانستان و بررسی نیازهای پناهندگان و آوارگان  گفت وگو کرد.

محمودی در این دیدار گفت : جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ چشم داشتی همواره یکی از حامیان اصلی پناهندگان بوده و با وجود مشکلات عدیده و تحریم های ظالمانه و یکجانبه، خدمات ارزشمندی ارائه کرده است و همیشه یار و یاور پناهندگان و آوارگان در شرایط سخت و دشوار بوده است.

رئیس جدید دفتر اداره کل امور بشردوستانه اتحادیه اروپا "اکو"، نیز در این دیدار با تشکر و قدردانی از حمایت ها و خدمت رسانی  ایران به پناهندگان گفت:  تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا مسائل و مشکلات مربوط به پناهندگان سریع تر حل و فصل شود.

در این نشست که به منظور بررسی نیازهای پناهندگان و آوارگان برگزار شد دو طرف،  خواستار توجه ویژه ای در امر رسیدگی به مشکلات پناهندگان و همچنین فراهم نمودن بستر مناسب جهت حل و فصل مناقشات داخلی کشور افغانستان و هموار شدن شرایط بازگشت پناهندگان و آوارگان به کشور خود شدند.

ایران بدون هیچ تبعیضی به مهاجرین افغان خدمات رسانی کرده است

کلیدواژه