قوس 15, 1400 16:58 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: مطالبات جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات فراتر از برجام نیست
    امیرعبداللهیان: مطالبات جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات فراتر از برجام نیست

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با همتای سوری خود تاکید کرد: مطالبات ایران در مذاکرات فراتر از برجام نیست.

به گزارش رادیودری، "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران امروز (دوشنبه)  در نشست خبری مشترک با "فیصل مقداد"  همتای سوری خود در تهران  گفت: آنچه هیات ایرانی به عنوان متن مکتوب به طرف‌های مقابل ارائه داده، ‌کاملاً در چهارچوب برجام هست و هیچ چیزی فراتر از آنچه  مورد توافق قرار گرفته در این متون، مورد درخواست طرف ایرانی قرار نگرفته است.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید براینکه روابط دو کشور راهبردی و ممتاز است، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های شهدای امنیت و مدافع حرم را گرامی داشت و گفت: شهدای ایرانی که در کنار نیروهای مسلح سوریه سهم مهمی در مبارزه با تروریسم و بازگرداندن امنیت به منطقه ایفا کردند و به طور ویژه یاد خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی که نقش کلیدی در منطقه ایفا کرد را  گرامی می‌داریم.

امیرعبداللهیان  با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران در سوریه گفت: سفر فیصل مقداد به تهران زمانی انجام می‌شود که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های  ایران در سوریه جریان دارد.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه ایران حضور نیروهای خارجی در سوریه بدون هماهنگی با دولت مقتدر و برآمده از رای مردم سوریه را محکوم می‌کند، گفت: این حضور را به نفع امنیت، صلح و ثبات منطقه نمی‌دانیم.

امیرعبداللهیان از بازنگری برخی کشورهای غربی و عربی در سیاست‌های خارجی خود در قبال سوریه و راه اندازی سفارتخانه در این کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: برنامه‌های جامع فنی مهندسی و مشارکت بازسازی سوریه در عرصه‌های مختلف و همکاری های بخش خصوصی در حوزه تجارت به عمل آمده است.

وزیر امور خارجه ایران افزود: دو طرف در تشکیل دولت فراگیر با همه گروه‌های ملت افغانستان در مبارزه با تروریسم و توجه به رای و نظر مردم افغانستان اتفاق نظر داریم.  

امیرعبداللهیان درخصوص حملات پراکنده رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: رژیم جعلی و تروریستی اسرائیل عامل و ریشه ناامنی در منطقه غرب آسیا است و تردیدی نداریم سوریه در سطح اول مقاومت در دفاع امنیت ملی و سرزمینی خود کوتاه نیامده و نخواهد آمد.

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد : سازش با رژیم صهیونیستی را به نفع صلح، ثبات و امنیت در منطقه نمی‌دانیم.

باقری کنی: ایران از خواسته‌هایش عقب‌نشینی نمی‌کند

کلیدواژه