قوس 15, 1400 20:27 Asia/Kabul
  • ادعای جدید آلمان درباره دو سند ارائه شده از سوی ایران
    ادعای جدید آلمان درباره دو سند ارائه شده از سوی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان ادعای جدیدی درباره دو سند ارائه شده از سوی هیات ایرانی در مذاکرات وین مطرح کرد.

به گزارش رادیودری، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان بدون اشاره به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و بدعهدیی اروپایی هال در قبال این توافق هسته ای ادعا کرد، دو سند ارائه شده از سوی هیات ایرانی در مذاکرات وین غیرقابل قبول است.

این در حالی است که "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران امروز (دوشنبه) در نشست خبری مشترک با " فیصل مقداد " همتای سوری خود در تهران اعلام کرد: آنچه هیات ایرانی به عنوان متن مکتوب به طرف‌های مقابل ارائه داده، ‌کاملاً در چهارچوب برجام هست و هیچ چیزی فراتر از آنچه  مورد توافق قرار گرفته در این متون، مورد درخواست طرف ایرانی قرار نگرفته است.

دور جدید مذاکرات وین برای «رفع تحریم‌ها» و احیای برجام از روز دوشنبه (29 نوامبر/8قوس) در پایتخت اتریش آغاز شد و ایران دو سند درباره رفع تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و فعالیت‌های هسته‌ای ایران به طرف‌های مقابل ارائه کرد.

 از طرف دیگر «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات «وین» طی روزها و هفته‌های اخیر بارها اعلام کرده است که تیم ایران بسیار در مذاکرات جدی است و ارائه اسناد از سوی جمهوری اسلامی نمایانگر جدیت این کشور برای رسیدن به توافق است و هم‌اکنون نوبت به طرف‌های مقابل است تا عزم خود را نشان دهند.

وی اخیراً تصریح کرده است پس از آن که طرف‌های مقابل مذاکره کننده، به دو سند ارائه شده ایران پاسخ دهند، سند سوم تحت عنوان «تصمیم» درباره راستی‌آزمایی لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران ارائه خواهد شد.

امیرعبداللهیان: مطالبات جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات فراتر از برجام نیست

مذاکرات وین، محور رایزنی سفیر ایران در روسیه و ریابکوف

کلیدواژه