حمل 31, 1402 08:41 Asia/Kabul
  • گروه ۷ از وارد کردن اتهامات بی‌پایه و دروغین ضد ایران فاصله بگیرد
    گروه ۷ از وارد کردن اتهامات بی‌پایه و دروغین ضد ایران فاصله بگیرد

وزارت امورخارجه ایران به رهبران گروه هفت توصیه کرد تا از وارد کردن اتهامات بی‌پایه و دروغین ضد جمهوری اسلامی ایران فاصله گرفته و رویکرد واقع بینانه و مبتنی بر احترام متقابل اتخاذ کنند.

به گزارش رادیو دری، وزارت امورخارجه ایران اتهامات وارده در بیانیه وزیران امورخارجه گروه هفت ضد جمهوری اسلامی ایران را بی‌اساس و مداخله‌جویانه دانست و آن را محکوم کرد.

وزارت امورخارجه ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد: جای تأسف است که کشورهای عضو گروه هفت به جای پاسخگو کردن آمریکا به دلیل قانون‌شکنی آشکار در خروج ناموجه و یکجانبه از برجام، نقض قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت و تحمیل تحریم‌های غیرانسانی بر ملت ایران، اتهامات بی‌اساسی را متوجه برنامه کاملا صلح‌آمیز هسته‌ای ایران کرده اند.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران مصمم است همکاری‌ها و تعاملات فنی و سازنده خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در چارچوب ان پی تی و موافقتنامه جامع پادمان ادامه دهد و از سایر کشورها نیز انتظار دارد از سیاسی کاری و مداخله در تعاملات فنی ایران و آژانس از طریق فشار بر این نهاد بین‌المللی خودداری کنند.

جمهوری اسلامی اسلامی ایران با تاکید مجدد بر تداوم رویکرد سازنده و مسئولانه خود برای از سرگیری و جمع‌بندی مذاکرات وین براساس پارامترهای توافق شده مندرج در پیشنویس مذاکرات، وقفه بیشتر در مذاکرات را ناشی از سوءمحاسبه و سیاست و رویکردهای اشتباه غرب دانسته و مسئولیت تداوم این وضعیت را متوجه طرف‌های غربی مذاکرات می‌داند.

وزیران امور خارجه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت، در بیانیه‌ای در پایان نشست دو‌ روزه در ژاپن ادعاهایی بی اساسی را ضد جمهوری اسلامی ایران و برنامه هسته‌ای صلح آمیز آن مطرح کردند.

وزیران امورخارجه گروه هفت همچنین مدعی ارسال سلاح از سوی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین شده و توقف آن را خواستار شدند؛ ادعایی که تاکنون هیچ سندی مبنی بر آن از سوی دولت اوکراین و دیگر کشورها نشده است.

کلیدواژه