قوس 17, 1400 09:43 Asia/Kabul
  • آغاز نشست‌های غیررسمی در وین
    آغاز نشست‌های غیررسمی در وین

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد، نشست‌های غیررسمی درباره رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران در وین آغاز شده است.

به گزارش رادیودری، «میخائیل اولیانوف» در پیامی در توییتر نوشت، نشست‌های غیررسمی در راستای آماده سازی از سرگیری دور هفتم گفت‌وگوهای وین درباره برجام که پیشتر آغاز شده بود، از سر گرفته شد.

اولیانوف در پیام توییتری دیگری به گفت‌وگوهای سه‌شنبه شب «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد و نوشت، پوتین و بایدن در گفت‌وگوی مجازی خود ابراز امیدواری کردند، گفت‌وگوهای وین درباره برجام که در پایان ماه نوامبر از سرگرفته شده، به نتایج قابل قبول برای همه منجر شود.

پیشتر نیز «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه خبر داده بود که ادامه مذاکرات با ایران در وین، روز پنجشنبه از سرگرفته خواهد شد.

دور جدید مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها و احیای برجام۲۹ نوامبر/8قوس در پایتخت اتریش آغاز شد.

هیأت ایران در وین ۲ سند پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای تحویل گروه  ۱+۴ در مذاکرات وین داد.

طرف‌های مذاکره کننده با ایران، گروه ۱+۴ اعلام کردند، برای ارائه پاسخ‌های مستدل، مستند و منطقی به پیشنهادهای ایران نیازمند مشورت با پایتخت‌ها هستند و بر این اساس به طرف‌های مقابل فرصت داده شد پس از مشورت با پایتخت‌هایشان گفت‌وگوها در وین ادامه پیدا کند.

امیرعبداللهیان: ایران در مذاکرات جدی است

کلیدواژه