جدی 17, 1400 16:53 Asia/Kabul
  • اظهارات سخنگوی آژانس درباره نصب دوربین‌ های مجتمع «تسا» در کرج
    اظهارات سخنگوی آژانس درباره نصب دوربین‌ های مجتمع «تسا» در کرج

سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: نصب دوربین‌ های مجتمع «تسا» در کرج (غرب تهران) قبل از پایان سال 2021 انجام شد.

به گزارش رادیودری، سخنگوی آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی اعلام کرد، این نهاد بین المللی تا پایان دسامبر 2021 کار نصب دوربین‌های جایگزین دوربین‌هایی که از مجتمع «تسا» در کرج خارج شده بودند، به انجام رساند.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی دسامبر 2021 اعلام کرده بود که براساس توافق صورت گرفته بین ایران و آژانس، دوربین‌ های این نهاد بین المللی در مجتمع تسا در کرج طی روزهای آینده نصب می‌شود. 

پس از آن، «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: پس از بررسی‌ های دقیق فنی، امنیتی و قضایی دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر در مجتمع "تسا" کرج نصب می‌شوند. 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران افزود: نصب دوربین ها به این صورت انجام می شود که دوربین ها عکسبرداری خواهند کرد و عکس ها در حافظه دوربین ها حفظ می شوند. هنگامی که حافظه ها پر شوند، کارت های حافظه استخراج می شوند و در مهر و موم مشترک ایران و آژانس قرار می گیرند. به عبارت دیگر آژانس به هیچ وجه به این اطلاعات دسترسی نخواهد داشت.

کمالوندی خاطرنشان کرد: این امر براساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران، مصوب مجلس شورای اسلامی صورت می گیرد که بر مبنای آن آژانس نمی تواند نظارت های فراپادمانی داشته باشد. 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص زمان تحویل اطلاعات به آژانس بین الملی انرژی اتمی، گفت: هنگامی که تمامی تحریم ها لغو شوند، می توانیم این اطلاعات را در اختیار آژانس بگذاریم تا از آنها در تداوم دانش نظارتی خود موسوم به knowledge of continuity استفاده نماید.

واکنش بروکسل به گزارش آژانس اتمی درباره مجتمع تسا در کرج

کلیدواژه