قوس 25, 1400 09:35 Asia/Kabul
  • سازمان ملل از اقدام داوطلبانه ایران در تعامل با آژانس استقبال کرد
    سازمان ملل از اقدام داوطلبانه ایران در تعامل با آژانس استقبال کرد

معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل از اقدام داوطلبانه ایران مبنی بر اجازه جایگزینی دوربین‌های جدید به جای دوربین‌های آسیب دیده در مجتمع تسا در کرج به آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

 به گزارش رادیودری، فرحان حق روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران درباره اقدام داوطلبانه اخیر ایران در تعامل با آژانس گفت: ما از هر گونه تلاش ایران برای تعامل سازنده با آژانس استقبال می کنیم و همکاران ما در آژانس بین المللی انرژی اتمی درحال بررسی این پاسخ هستند.
فرحان حق افزود: دبیر کل سازمان ملل و معاون او از آمریکا خواسته اند تحریم هایی را که در برجام مشخص شده است، لغو و معافیت های تجارت نفتی ایران را تمدید کند و از ایران نیز خواسته اند تا اقدامات مغایر تعهدات برجامی را معکوس کند.
معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل ادامه داد که طرفها درحال مذاکره هستند و باید اجازه دهیم تا خود آنها در مورد چگونگی لغو تحریم ها و بازگشت به تعهدات برجامی تصمیم گیری کنند.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که  ایران  شب گذشته به توافق خوبی با آژانس دست پیدا کرده است که می‌تواند برخی نگرانی‌های ادعایی درخصوص برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را برطرف کرده و تداوم بیش از پیش همکاری‌های متقابل با آژانس را به دنبال داشته باشد.

مذاکرات برای بازگشت آمریکا به برجام در سطح گروه های دوجانبه و چندجانبه در قالب کمیسیون مشترک برجام  در وین ادامه دارد.

ایران اعلام کرده است تنها با هدف رسیدن به توافقی خوب برای لغو کلیه تحریم های غیرقانونی آمریکا، به مشارکت در مذاکرات وین ادامه می دهد.

فضای کلی مذاکرات تاکنون از سوی طرفین سازنده ارزیابی شده است.

عدم وجود ابتکار عمل در طرف غربی عامل کندی پیشرفت مذکرات وین است

کلیدواژه