جدی 18, 1400 18:52 Asia/Kabul
  • همکاری ایران با دادستانی کل اوکراین در موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی
    همکاری ایران با دادستانی کل اوکراین در موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی

سفیر ایران در اوکراین گفت: همکاری ایران با دادستانی کل اوکراین از مهم‌ترین و پررنگ‌ترین بخش­های مذاکرات دوکشور در موضوع سقوط هواپیما است.

به گزارش رادیو دری؛ «منوچهر مرادی» سفیر ایران در اوکراین در گفت‌وگو با خبرگزاری UNN این کشور  با بیان اینکه از موضوعاتی که زمینه ساز حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی شد ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» بود افزود: در گزارش‌­های فنی هم که از سوی ایران ارائه شد با اشاره به مستندات موجود و به رغم هماهنگی بین بخش­‌های نظامی و غیرنظامی علت وقوع سانحه سقوط هواپیما بروز خطای انسانی و اشتباه در تشخیص هواپیمای مسافربری با موشک آمریکایی اعلام شد.

سفیرایران در اوکراین تصریح کرد: در مورد بعد فنی حادثه ، مطابق قوانین ایکائو گزارش فنی ارائه شد و در مورد مسائل حقوقی و قضایی نیز دادگاه در حال رسیدگی به اتهامات مقصران این حادثه است.

هشتم ژانویه 2020 یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین حوالی تهران سقوط کرد که بر اثر آن 167 مسافر و 9 خدمه این پرواز جان باختند.

بیشتر مسافران این هواپیما اتباع ایران و 32 نفر از سرنشینان این پرواز نیز با گذرنامه‌هایی از 5 کشور کانادا، افغانستان، اوکراین، انگلیس و سوئد بودند.

دادگاه ایران مسئول رسیدگی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی

گلباران محل سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی

کلیدواژه