حوت 06, 1400 15:07 Asia/Kabul
  • آیت‌الله خاتمی: اقدامات تحریک‌آمیز ناتو شرایط را در منطقه پیچیده کرده است
    آیت‌الله خاتمی: اقدامات تحریک‌آمیز ناتو شرایط را در منطقه پیچیده کرده است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اقدامات تحریک‌آمیز ناتو با محوریت آمریکا شرایط را در منطقه پیچیده و چه بسا پیچیده‌تر خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به تحولات اوکراین و عملیات نظامی ویژه روسیه در آن کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران همه کشورهای درگیر را به  گفت و گو و خویشتن‌داری دعوت می‌کند.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نگران کشته شدن بی‌گناهان در حمله نظامی روسیه به اوکراین است،تاکید کرد: اقدامات تحریک‌آمیز ناتو با محوریت آمریکا شرایط را در منطقه پیچیده و چه بسا پیچیده‌تر خواهد کرد.
خطیب نماز جمعه با یادآوری دخالت های آمریکا در مناطق مختلف دنیا تصریح کرد: در حمله روسیه به اوکراین، کشورهای اروپایی مدام بر طبل جنگ می‌کوبند و پیوسته مواد آتش‌زا در این آتش می‌ریزند، اما موضع نظام جمهوری اسلامی در این باره خویشتنداری طرفین درگیری و آغاز گفت و گو برای برقراری صلح و آرامش است.
آیت‌الله خاتمی همچنین درباره مذاکرات وین گفت: مذاکره کنندگان ایران دلسوز ملت هستند و تمام تلاش آنان تامین منافع مردم است و توجه دارند که نقطه نهایی، لغو همه تحریم‌ها است و اگر تحریم‌ها لغو نشود، مذاکره‌ به فرجام نخواهد رسید.
خطیب نماز جمعه تهران در خطبه اول هم بر موضوع تقوای الهی، صبر در زندگی شخصی، مقاومت در راه حق، تقویت باورهای ایمانی برابر شبهه ها و حضور با بصیرت در همه صحنه ها برای حفظ انقلاب اسلامی تاکید کرد.

خطیب‌زاده: اروپایی‌ها باید از بی‌عملی و بی تعهدی آمریکایی‌ها عبور کنند

"امیر عبداللهیان" از آخرین وضعیت ایرانیان مقیم در اوکراین کسب اطلاع کرد 

کلیدواژه