حوت 07, 1400 17:10 Asia/Kabul
  • تکذیب تعیین ضرب‌الاجل آمریکا برای تصمیم گیری ایران در مذاکرات وین
    تکذیب تعیین ضرب‌الاجل آمریکا برای تصمیم گیری ایران در مذاکرات وین

مقام ارشد در وزارت امور خارجه ایران خبر تعیین ضرب‌الاجل آمریکا برای ایران در خصوص تصمیم‌گیری نهایی در مذاکرات وین را تکذیب کرد.

در فضای مجازی خبری منتشر شده مبنی بر اینکه آمریکا ضرب‌الاجل گذاشته که نهایتا امروز و فردا، ایران باید تکلیف خود را در مذاکرات روشن کند و در غیر اینصورت از طرف آن‌ها مذاکرات شکست خورده است.

به رادیو دری، پس از انتشار اخباری در خصوص تعیین ضرب‌الاجل آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی، یک منبع ارشد در وزارت امور خارجه ایران، این خبر را از اساس نادرست دانست و تاکید کرد، به شایعات توجه نکنید.

هشتمین دور از گفت‌ وگوهای وین با محوریت رفع تحریم های ظالمانه و غیرقانونی ضد ایران، پس از یک دوره تنفس کوتاه برای تصمیم‌گیری ها سیاسی، از هشتم فوریه 2022 /19 دلو از سرگرفته شده است.

مذاکرات در وین به دلیل ابتکارات تیم مذاکره کننده ایران، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده است اما تعلل طرف های غربی به ویژه دولت "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا  برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت پیشین آمریکا و تداوم کارزار فشار حداکثری، منجر به تردیدهایی در جدیت این کشور برای رفع تحریم ها و طولانی شدن روند گفت‌ وگوها شده است.

جمهوری اسلامی ایران،  به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق برجام را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.

باقری‌ کنی: پایان مذاکرات وین در گرو تصمیم‌های مشخص غرب است

کلیدواژه