حوت 22, 1400 15:05 Asia/Kabul
  • بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران درباره رفع تحریم‌ها و ادامه مذاکرات وین
    بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران درباره رفع تحریم‌ها و ادامه مذاکرات وین

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کردند در مذاکرات لغو تحریم های ظالمانه آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران، اخذ تضمین از طرف آمریکایی باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش رادیو دری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه با صدور بیانیه ای درباره رویکرد تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین اعلام تاکید کردند: تیم مذاکره کننده ایران در این مذاکرات خود را محدود به ضرب‌الاجل‌های ساختگی غرب نداند و در جهت حفظ منابع ملی و مطالبات اصلی و حفظ خطوط قرمز اعلامی،ایستادگی کند.
در این بیانیه آمده است: اکنون که جنگ روسیه با اوکراین، نیاز غرب را به عرضه انرژی ایران افزایش داده است، نباید بدون تأمین خواسته‌های به حق ایران نیاز آمریکا به کاهش قیمت نفت تأمین شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران از تیم مذاکره‌کننده ایران خواستند با اخذ تضمین کافی اقتصادی، فنی و سیاسی از طرف آمریکایی،تکرار نشدن خروج غیرقانونی این کشور از توافق را با جدیت پیگیری کند.

هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین که از هشتم فوریه  /19 دلو آغاز شد، روز جمعه برای چندمین بار وارد یک دوره استراحت شد.
این مذاکرات به دلیل ابتکار تیم مذاکره کننده ایران، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده است اما تعلل طرف‌های غربی به ویژه دولت «جو بایدن» برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت پیشین آمریکا و تداوم کارزار فشار حداکثری، منجر به تردیدهایی در جدیت این کشور برای بازگشت به برجام و طولانی شدن روند گفت‌ وگوها شده است.
جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق برجام را نقض کرده است باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و اجرای تعهداتش مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.

مرندی: متنِ توافق شده نهایی در مذاکرات وین وجود ندارد

کلیدواژه