حمل 11, 1401 12:58 Asia/Kabul
  • خطیب‌زاده: تحریم‌های جدید آمریکا علیه اتباع ایرانی، سوءنیت واشنگتن را نشان می دهد
    خطیب‌زاده: تحریم‌های جدید آمریکا علیه اتباع ایرانی، سوءنیت واشنگتن را نشان می دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تحریم‌های جدید آمریکا علیه اتباع ایرانی را نشانه دیگری از سوءنیت دولت آمریکا در قبال مردم ایران دانست.

وزارت خزانه‌ داری آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران، شامگاه چهارشنبه چند نهاد و فرد ایرانی را تحریم کرد.

به گزارش رادیو دری، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) اظهار کرد، تحریم‌های جدید آمریکا علیه اتباع ایرانی نشانه دیگری از سوءنیت دولت آمریکا در قبال مردم ایران است که در تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری آن دولت علیه ایران طراحی شده است.

خطیب زاده افزود: این اقدام آشکارا این واقعیت را ثابت می‌کند که دولت کنونی آمریکا برخلاف ادعای خود، از هر فرصتی برای طرح اتهامات بی اساس و فشار بر مردم ایران استفاده می‌کند.

خطیب‌زاده افزود: ایالات متحده آمریکا در حالی که ادعا می کند آماده بازگشت به اجرای کامل تعهدات خود در توافق هسته‌ای است همچنان به نقض اساسی آن و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ادامه می‌دهد.

تحریم‌ های جدید آمریکا ضد اتباع ایرانی در شرایطی اعمال‌ شد که طی روزهای اخیر، مقام‌های دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ادعای های مختلفی را درباره توافق با ایران در مذاکرات وین برای لغو تحریم ها مطرح کرده‌اند.

مذاکرات در وین به دلیل ابتکارات تیم مذاکره کننده ایران، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده است اما تعلل طرف های غربی به ویژه دولت جو بایدن برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت پیشین آمریکا و تداوم کارزار فشار حداکثری، منجر به تردیدهایی در جدیت این کشور برای رفع تحریم های ظالمانه و طولانی شدن روند گفت‌ وگوها شده است.

تحریم‌های جدید آمریکا «سخیف و بی‌ارزش» است/ متقابلاً تحریم می‌کنیم

کلیدواژه