ثور 05, 1403 15:27 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: ملت ایران در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی‌ تسلیم نمی‌شود
    رهبر معظم انقلاب: ملت ایران در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی‌ تسلیم نمی‌شود

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: ملت بزرگ و ریشه‌دار ایران، در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی‌ها تسلیم نمی‌شود و با تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌، به افق روشن آینده دست خواهد یافت.

به گزارش رادیو دری؛ حضرت آیت الله خامنه ای امروز چهارشنبه در دیدار هزاران نفر از کارگران، هدف واقعی آمریکا و غرب از تحریم و فشار بر ایران را، تسلیم و تبعیت محض ملت و نظام اسلامی خواندند و تأکید کردند: ملت بزرگ و ریشه‌دار ایران و جمهوری اسلامی، در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی‌ها تسلیم نمی‌شود و با تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌های پیشرفت و شکوفایی، به افق روشن آینده دست خواهد یافت.

ایشان  صحبت از مسائل اقتصادی بدون توجه به تحریم‌های به گفته آمریکا و اروپایی‌ها بی‌سابقه را غیرممکن دانستند و تصریح کردند: غربی‌ها درباره هدف از وضع تحریم‌ها علیه ایران به دروغ، مسائلی مانند سلاح هسته‌ای، حقوق بشر و حمایت از تروریسم را مطرح می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین تناقض و بهانه‌های دروغین غربی‌ها به نمونه غزه اشاره کردند و افزودند: از نظر آنها مردمِ تحت بمباران غزه تروریست هستند، اما دولت خبیث و جعلی و بی‌رحم صهیونیستی که در مدت شش ماه نزدیک به ۴۰ هزار نفر از جمله چند هزار کودک را قتل عام کرده، تروریست نیست.

آیت الله خامنه ای با تأکید مجدد بر هدف اصلی آمریکایی‌ها از تحریم یعنی تبعیت و تسلیم محض ملت ایران و جمهوری اسلامی در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی گفتند: آنها می‌خواهند ثروت، آبرو و سیاست‌های ایران مانند برخی کشورها، در دست آمریکا باشد، اما نظام اسلامی و غیرت اسلامی و ملت بزرگ و ریشه‌دار ایران محال است که تسلیم زورگویی آنها شوند.

ایشان، پیشرفت‌های تسلیحاتی را نمونه‌ای از تبدیل تحریم‌ها به فرصت خواندند و اضافه کردند: این پیشرفت که یک جایی خود را نشان داد، همه دشمنان را متعجب کرد که ایران اسلامی چگونه توانسته است در شرایط تحریم، این تعداد سلاح پیشرفته را تولید کند.

رهبر انقلاب در ادامه با اشاره به  تظاهرات ملت‌‌ها در حمایت از فلسطینی‌ها و برافراشتن پرچم‌های فلسطین و حزب الله در خیابان‌های اروپا و آمریکا، متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به حمایت از تروریسم به بهانه حمایت از مظلومان غزه را موجب رسوایی اتهام‌زنندگان خواندند و خاطرنشان کردند: اکنون نه تنها ملت ایران بلکه همه ملت‌ها از فلسطین حمایت می‌کنند.

آیت الله خامنه ای کارگر و کارآفرین را دو همکار خط مقدم جنگ اقتصادیِ  تحمیلی دشمنان بر ملت ایران برشمردند و افزودند: این دو عنصرِ اصلی مبارزه با آمریکا، هرقدر بهتر تلاش کنند و هرقدر زمینه تلاش مؤثر برای آنان فراهم‌تر شود، توفیقات بیشتری نصیب کشور و ملت خواهد شد.

ایشان با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسوولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند و گفتند: حال خوب جامعه کارگری، حال ملت را هم خوب خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی: غزه، پیروز اصلی میدان نبرد با رژیم نسل کش اسرائیل است

رهبر معظم انقلاب: حوادث غزه از توانایی جبهه مقاومت رونمایی کرد

رهبر معظم انقلاب: پیشرفتهای ۴۰ساله، نشان‌دهنده صحت تحلیل انقلاب است

کلیدواژه