ثور 17, 1403 13:57 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی حج امسال را حج برائت خواندند و تاکید کردند: حجاج، امسال باید بتوانند منطق قرآنی برائت را به همه دنیای اسلام منتقل کنند.

به گزارش رادیو دری؛ حضرت آیت الله خامنه ای امروز در دیدار کارگزاران حج و زائران ایرانی بیت الله الحرام تصریح کردند: البته از ابتدای انقلاب، برائت در حج وجود داشته است و باید هم بماند و باشد، اما بنابر تعالیمی که جناب ابراهیم (ع) به ما داده است، حج امسال به طور خاص، حج برائت است.

مقام معظم رهبری با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، حوادث کنونی آن منطقه را شاخصی ماندگار برای تاریخ دانستند و افزودند: حملات وحشیانه سگ‌ هار صهیونیستی از یک طرف و مقاومت و مظلومیت مردم غزه از طرف دیگر در تاریخ می‌ماند و راه را به بشریت نشان می‌دهد که بازتاب شگفت‌انگیز و بی‌سابقه آن در جوامع غیرمسلمان و دانشگاه‌های آمریکا و بعضی کشورهای دیگر، از نشانه‌های این تاریخ‌سازی و شاخص‌سازی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به شفاعت و مغفرت طلبیدن حضرت ابراهیم (ع) برای قوم لوط و عاصی‌ها و کفاری که ستیزه‌گری ندارند، به بعضی آیات قرآن استناد و تصریح کردند: همین ابراهیم (ع) در یک جا هم محکم می‌ایستد و اظهار برائت می کند و می گوید بین ما و شما دشمنی، دشمنی آشکاری است و ما صریحاً با شما دشمنیم و دشمنی می کنیم و اینها کسانی‌اند که ستیزه‌گری می کنند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که دوستی با ستمگران را کاملاً نهی می‌کند، تصریح کردند: عامل قتل مسلمانان و آواره کردن آنها و پشتیبان آن، هر دو ظالم هستند و طبق صریح قرآن اگر کسی با آنها دست دوستی بدهد او نیز ظالم و ستمگر و مشمول لعنت خداوند است.

ایشان رژیم صهیونیستی را مصداق کامل دشمنی با مسلمانان و آمریکا را همدست این رژیم خواندند و این پرسش را مطرح کردند که: اگر کمک آمریکا نبود آیا رژیم صهیونیستی قدرت و جرأت این رفتار وحشیانه با مردم مسلمان و زنان و کودکان را داشت؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به شرایط کنونی جهان اسلام، رویکرد ابراهیمی به حج یعنی برائت آشکار در مقابل دشمنان را ضروری‌تر از همیشه خواندند و گفتند: بر این اساس حجاج ایرانی و غیر ایرانی باید بتوانند منطق قرآنی در پشتیبانی از ملت فلسطین را به همه دنیای اسلام منتقل کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمانده و نمی‌ماند اما اگر دست‌های قوی ملت‌ها و دولت‌های اسلامی به کمک و همراهی بیاید، حالت رقت‌بار ملت فلسطین ادامه پیدا نخواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب: حوادث غزه از توانایی جبهه مقاومت رونمایی کرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است

کلیدواژه