حمل 01, 1403 18:28 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: قضایای غزه، حقانیت تشکیل جبهه مقاومت را نشان داد و از وضع واقعی این جبهه رونمایی کرد.

به گزارش رادیو دری؛ حضرت آیت الله خامنه ای امروز در سخنرانی نوروزی خود در جمع قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی (ره) افزودند: حضور جبهه مقاومت در غرب آسیا از حیاتی ترین مسایل است و روز به روز هم باید این جبهه تقویت شود.

ایشان اظهار کردند: در این چند ماه اخیر، جبهه مقاومت از وضع واقعی خود رونمایی کرده است؛ نه آمریکایی‌ها ، نه غربی‌ها و نه دولت‌های منطقه قدرت مقاومت را آن‌طور که وجود داشت نمی دانستند و امروز آن را فهمیدند.

رهبر انقلاب با تمجید از مقاومت فلسطین، صبر مردم مظلوم غزه، اراده و انگیزه مبارزان فلسطینی و قدرت اراده مقاومت لبنان ، یمن و عراق اضافه کردند: جبهه مقاومت در قضایای اخیر غزه، با رونمایی از وجود واقعی و توانایی های خود همه محاسبات آمریکایی ها را به هم ریختند.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: آمریکایی ها درصدد بودند که بر همه اوضاع و احوال منطقه حاکمیت پیدا کنند، اما قدرت مقاومت  در عراق، سوریه، لبنان و همه منطقه ، این محاسبه را به هم ریخت و نشان داد که چنین چیزی ممکن نیست و آمریکایی ها نمی توانند در این منطقه بمانند و ناچارند منطقه را تخلیه کنند.

ایشان با بیان اینکه آمریکایی ها هم فهم‌شان از مسایل منطقه و هم تصمیماتی که بر اساس این فهم می گیرند، غلط است خاطر نشان کردند: در یمن ، عراق سوریه و لبنان از سوی نیروهای شجاع و مبارز مقاومت، هر اقدامی صورت می گیرد، آمریکایی ها آن را به ایران نسبت می دهند و این محاسبه غلط آنها را به زانو در خواهد آورد.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در عین حال تصریح کردند: البته ما از مقاومت دفاع می کنیم و تا آنجا که امکان داشته باشد، از گروههای مقاومت، پشتیبانی و از کار آنها تمجید هم می کنیم، اما آنها خودشان هستند که تصمیم می گیرند و حرکت می کنند و در این حرکت هم حق با آنهاست.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه آمریکا در مساله غزه کاری کرد که در همه جهان منفور شد افزودند: کسانی که در خیابان های لندن و پاریس و خود آمریکا به نفع فلسطین تظاهرات می کنند، در واقع از آمریکا اعلام نفرت می کنند؛ در منطقه نیز آمریکا از گذشته، منفور بود و اکنون ده برابر بیشتر منفور شد.

ایشان اضافه کردند: از زاویه ای دیگر، تحولات غزه، وضعیت رژیم صهیونیستی را هم برای همه روشن و معلوم کرد که این رژیم نه فقط در حفاظت از خود دچار بحران است، بلکه در خروج از بحران هم دچار بحران است؛ در باتلاق گیر می‌کند و نمی‌تواند خود را نجات دهد. امروز صهیونیست‌ها اگر از غزه بیرون بیایند شکست خورده اند و بیرون هم نیایند  باز شکست خورده اند.

رهبر انقلاب فرمودند: همین تناقض در تصمیم های آنها موجب شده است در داخل رژیم صهیونیستی اختلافات عمیقی به وجود بیاید که نتوانند تصمیم بگیرند و این وضعیت، آنها را به سقوط هر چه بیشتر نزدیک می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با اشاره به رفت و آمد اروپایی ها و آمریکایی ها در نخستین روزهای جنگ غزه و حمایت آنها از رژیم صهیونیستی یادآور شدند: بیش از سی هزار کودک و زن و مرد در جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیدند، خانه هایشان تخریب و زیرساخت های غزه نابود شد، اما دنیای متمدن نه تنها از این جنایات جلوگیری نمی کند، بلکه کمک هم می کند؛ این قضایا نشان داد که چه ظلمی و چه ظلمتی بر جهان حاکم است و دنیای غرب و به اصطلاح متمدن که ادعای حقوق بشر می‌کنند، نشان دادند که چه ظلمتی بر افکار و رفتار آنها حاکم است.

تاکید رهبر انقلاب بر بسیج عمومی مردم ایران برای تحول در اقتصاد کشور 

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به شعار تعیین شده برای سال 1403 مبنی بر « جهش تولید با مشارکت مردم» بر بسیج عمومی مردم ایران برای تحول در اقتصاد کشور تاکید و تصریح کردند: اگر این توفیق را بیابیم که همت، ابتکار و حضور جدی آحاد مردم را در عرصه اقتصاد وارد کنیم، تولید می تواند به جهش برسد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی  با بیان اینکه دشمنان سالها تلاش کرده اند اقتصاد ایران را به زانو درآورند تصریح کردند:  دشمن در قضیه اقتصادی علیه جمهوری اسلامی پیگیر و فعال است و ما هم باید پیگیر و فعال باشیم و با فکر درست و تلاش شبانه روزی در این مسیر، مصمم حرکت کنیم؛ همه چرخ دنده های کوچک و بزرگ  کشور باید به کار بیفتد و از زیرساختها، ابتکارات مردمی، قدرت مدیریت فعالان اقتصادی، نیروهای جوان تحصیل کرده و شرکت های دانش بنیان باید استفاده شود و اگر به همه این ابزارها به طور مجموع توجه شود، اقتصاد کشور  به شکوفایی خواهد رسید.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین منافع ملی و افق روشن آینده را وابسته به امید و ایمان دانستند و خاطرنشان کردند: پیشرفت های علمی در عرصه صنعت، سلامت، فضا، پیشرفت های سیاست خارجی، ثبات و امنیت موجود در کشور و حضور مردمی از جلوه های امیدزا و مظهر نشاط و امیدواری کشور است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اضافه کردند: از آن طرف بعضی افراد غافل، با منفی بافی وجود امید در جوانان را انکار و سعی می کنند امید را زایل کنند؛ کمین گرفته اند که روح امید را در جوانان بمیرانند. سالهاست دشمن با تبلیغات گوناگون این کار را می کند و ضعف های ما را بزرگنمایی می کنند، اما ما نباید  در داخل این خطار را مرتکب شویم.

تاکید بر حفظ وحدت ملی و اتحاد دلهای مردم و مسوولان از دیگر محورهای سخنان حضرت آیت الله خامنه ای بود که ایشان با اشاره به خط مشی حضرت امام (ره )در حفظ اتحاد ملی و وحدت گروههای سیاسی گفتند: اختلاف فکری و سیاسی در یک کشور امری طبیعی است، اما همه باید با هم همراه باشند و از نفرت پراکنی جلوگیری کنند.

رهبر معظم انقلاب: مردم غزه توانستند دنیا را تحت تأثیر مبارزات خود قرار دهند

رهبر معظم انقلاب: قضایای غزه بسیاری از حقایق مکتوم را برای مردم دنیا آشکار کرد

رهبر معظم انقلاب: غزه وجدان بشری را به حرکت در آورد

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه