جدی 26, 1402 15:26 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جمعه سراسر ایران تاکید کردند: مردم مظلوم و مقتدر غزه توانستند دنیا را تحت تأثیر مبارزات خود قرار دهند.

به گزارش رادیو دری،  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در  دیدار ائمه جمعه سراسر ایران، با تأکید بر اینکه امروز دست خدا در مساله بین‌المللی غزه قابل مشاهده و نمایان است گفتند:  امروز دنیا به این مردم و مبارزان و گروه مقاومت آن‌ها به چشم قهرمان نگاه می‌کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی  برجسته شدن مظلومیت و در عین حال پیروزی مردم غزه در چشم جهانیان را از آثار و برکات صبر و توکل آنان خواندند و افزودند: در مقابل، امروز کسی در دنیا قائل به پیروزی رژیم غاصب و خبیث صهیونیستی در جنگ نیست و در نظر آحاد مردم دنیا و سیاسیون، این رژیم، موجودی ظالم، بی‌رحم‌، گرگ خونخوار و شکست خورده و متلاشی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با تأکید بر اینکه مردم غزه با ایستادگی خود، اسلام را در چشم انسان‌های جستجوگر عالَم، ترویج و قرآن را محبوب کردند، از خداوند سربلندی روزافزون مبارزان جبهه مقاومت به خصوص مردم و مبارزان غزه را مسألت کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با تمجید و تحسین کار بزرگ ملت یمن و دولت انصارالله در پشتیبانی از مردم غزه خاطرنشان کردند: یمنی‌ها به مجاری حیاتی رژیم صهیونیستی ضربه وارد کردند و از تهدید آمریکا نترسیدند، چرا که انسانِ خداترس از غیرِ خدا نمی‌ترسد و این کار آنها حقاً و انصافاً مصداق جهاد فی سبیل الله است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه ابراز امیدواری کردند: به اذن پروردگار، این مجاهدت‌ها، مقاومت‌ها و فعالیت‌ها تا پیروزی ادامه پیدا کند.

ایشان همچنین «حضور، خواست و اقدام مردم» را یک اصل اساسی در اسلام خواندند و با تحسین وفاداری، صبوری، علاقمندی، هوشمندی و فداکاری ملت ایران گفتند: این مردم حتی با ظواهر متفاوت، مؤمنند و دلشان با خداست و باید به معنای واقعی کلمه قدر آنان را دانست و عمیقا به آنها محبت ورزید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور در انتخابات را هم وظیفه و هم حقّ مردم دانستند و افزودند: حضور مردم در انتخابات به معنای حقیقی کلمه لازم است؛ البته انتخابات صرفاً تکلیف نیست بلکه حق مردم است که بتوانند قانون‌گذاران، مجریان قانون و یا اعضای مجلس خبرگان را انتخاب کنند.

رهبر معظم انقلاب: بیرون کشیدن مردم از صحنه راهبرد دشمنان است

رهبر معظم انقلاب: مختصات جغرافیای سیاسی جدید منطقه با محور هسته‌های مقاومت است

کلیدواژه