قوس 08, 1402 15:24 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه بشارت امام خمینی (ره) درباره «تشکیل هسته‌های مقاومت جهانی» در منطقه محقق شده است تصریح کردند: هسته‌های مقاومت در حال تغییر سرنوشت منطقه هستند که یک نمونه آن، همین طوفان الاقصی است.

به گزارش رادیو دری؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز(چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر ایران به نقشه شکست‌خورده آمریکایی‌ها برای تغییر نقشه جغرافیای سیاسی غرب آسیا در کشورهای لبنان، عراق، سوریه و فلسطین اشاره کردند و با برشمردن خصوصیات نقشه جدید و در حال شکل‌گیری غرب آسیا گفتند: خصوصیت اول غرب آسیای جدید، «آمریکازدایی یعنی نفی سلطه آمریکا بر منطقه» است که البته این به معنی قطع روابط سیاسی کشورها با آمریکا نیست، بلکه به معنی زائل شدن قدرت و تسلط سیاسی آمریکاست و همان‌‍ گونه که می‌بینیم برخی کشورهای صد در صد تابع هم در حال زاویه گرفتن با آمریکا هستند.

ایشان از جمله اقدامات سالهای دور و نزدیک آمریکا برای تسلط بر منطقه را تقویت رژیم صهیونیستی و تشویق کشورها به ارتباط با آن خواندند و افزودند: یک نشانه واضح و آشکار آمریکازدایی از منطقه، حادثه عمیقاً تاریخ‌ساز طوفان الاقصی است که اگرچه علیه رژیم صهیونیستی بود اما در جهت آمریکازدایی است؛ زیرا جدول سیاست‌های آمریکا را در منطقه بهم ریخت و با استمرار آن، جدول سیاست‌های آمریکا در منطقه محو خواهد شد.

«به هم ریختن دوگانه‌های جعلی و تحمیلی در منطقه» خصوصیت دیگر غرب آسیای جدید است که رهبر معظم انقلاب با اشاره به آن گفتند: دوگانه‌های «عرب و غیر عرب»، «شیعه و سنّی» و افسانه هلال شیعی، رنگ باخته که نمونه واضح آن در قضیه فلسطین است؛ چرا که در طوفان الاقصی و قبل از آن، بیشترین کمک را به فلسطینیان، شیعیان عرب و غیر عرب کرده‌اند.

حضرت آیه الله خامنه ای: خصوصیت اول غرب آسیای جدید، «آمریکازدایی» است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: در مقابل آن دوگانه‌های تحمیلی، دوگانه جدیدی به نام «مقاومت و تسلیم» بر منطقه حاکم شده است و امروز جریان مقاومت یعنی تسلیم نبودن در برابر «زورگویی، زیاده‌خواهی و دخالت‌های آمریکا»، یک جریان واضح در منطقه است.

ایشان «حل مساله فلسطین» را خصوصیت دیگر غرب آسیای جدید و در حال شکل‌گیری دانستند و افزودند: این مساله به توفیق الهی به سمت حل شدن یعنی تشکیل حاکمیت فلسطینی در همه سرزمین فلسطین در حال حرکت است.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به طرح و منطق دنیاپسند، قابل قبول و متمدنانه جمهوری اسلامی برای فلسطین یعنی همه‌پرسی از همه فلسطینی‌ها گفتند: غیر از اشغالگران، همه فلسطینی‌ها چه ساکنان فلسطین چه ساکنان کشورهای همسایه و اردوگاه‌ها و مناطق دیگر باید بتوانند برای اداره فلسطین نظر دهند؛ البته برخی می‌گویند رژیم صهیونیستی زیر بار این طرح نمی‌رود، اما باید این اراده به آن تحمیل شود و اگر این طرح دنبال شود که ان‌شاءالله دنبال خواهد شد و اگر هسته‌های مقاومت، اراده و عزم خود را به طور جدی دنبال کنند، این هدف محقق خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به انتساب یک نظر دروغ به جمهوری اسلامی ایران از زبان برخی‌ها در دنیا مبنی بر به دریا ریختن یهودیان و صهیونیست‌ها برای حل مساله فلسطین تاکید کردند: نظر جمهوری اسلامی به دریا ریختن کسی نیست، بلکه این است که باید دولتی با نظر مردم فلسطین تشکیل شود و درباره این گونه افراد نیز همان دولت تصمیم بگیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان اظهار کردند: طوفان الاقصی خاموش‌شدنی نیست و ان‌شاءالله این وضع نیز ادامه نخواهد یافت.

6 نکته راهبردی از عملیات طوفان الاقصی

رهبر معظم انقلاب: رژیم صهیونیستی در حادثه «طوفان‌الاقصی» ضربه فنی شد

 

کلیدواژه