عقرب 10, 1402 12:56 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین دستاوردهای صبر و ایستادگی مردم غزه گفتند: مردم غزه با صبر خود، وجدان بشری را به حرکت درآوردند.

به گزارش رادیو دری، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه) در دیدار صدها نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر ایران در حسینیه امام خمینی (ره)، فاجعه‌آفرینی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در غزه را در تاریخ بی‌سابقه خواندند و تصریح کردند: دل‌های ما بخاطر مصائب مردم فلسطین و به خصوص غزه خون است اما با نگاه عمیق به صحنه معلوم می‌شود پیروز این میدان مردم غزه و فلسطین هستند که توانستند کارهای بزرگی انجام دهند.

ایشان، کنار رفتن نقاب دروغین حقوق بشر از چهره غربی‌ها و رسوا شدن آنها را از جمله آثار صبر و ایستادگی و تسلیم نشدن مردم غزه دانستند و افزودند: مردم غزه با صبر خود، وجدان بشری را به حرکت درآوردند؛ می‌بینید امروز جمعیت‌های انبوه حتی در خیابان‌های آمریکا و کشورهای غربی، علیه اسرائیل و در موارد زیادی علیه آمریکا شعار می‌دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ضربات تحقیرکننده‌ای که صبر و ایستادگی مردم غزه به آبرو و حیثیت رژیم غاصب جعلی و حامیان مستکبرش وارد آورده، گفتند: اگر کمک‌‌های همه‌جانبه آمریکا نباشد، رژیم صهیونیستی در عرض چند روز فلج خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب، کشتار چهار هزار کودک در ظرف سه هفته را جنایتی بی‌سابقه در تاریخ خواندند و با تأکید بر هوشیاری امت اسلامی در قبال حوادث غزه که در واقع میدان تقابل «حق و باطل» و «ایمان و استکبار» است، تصریح کردند: قدرت استکبار با بمب و فشار نظامی و فاجعه و جنایت پیش می‌آید اما قدرت ایمان، به توفیق الهی بر همه اینها غلبه خواهد کرد.

ایشان با تأکید بر لزوم بسیج دنیای اسلام، پافشاری دولت‌های اسلامی بر قطع فوری جنایات و بمباران‌ها در غزه را ضروری خواندند و از این دولت‌ها خواستند راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی را مسدود کنند و با آن رژیم همکاری اقتصادی نکنند و در همه مجامع جهانی، صریح، بدون لکنت و دوپهلوگویی و با صدای بلند جنایات و فجایع رژیم غاصب را محکوم کنند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به رسوا شدن دروغگویان جهان، تروریست خواندن مبارزان فلسطینی را نشانه بی‌شرمی واقعی سیاستمداران و رسانه‌های غربی خواندند و این سؤال را مطرح کردند: آیا کسی که از خانه و میهن خود دفاع می‌کند، تروریست است؟ آیا فرانسوی‌هایی که در جنگ جهانی دوم در پاریس با آلمانی‌ها مبارزه کردند، تروریست بودند؟ چطور آنها مبارز و مایه افتخار فرانسه هستند اما جوانان جهاد و حماس تروریست؟

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین در بخش دیگری از سخنانشان با بیان اینکه منسوب کردن دشمنی آمریکا با ملت ایران به حادثه تسخیر سفارت یک دروغ بزرگ است افزودند: «۲۶ سال قبل از حادثه‌ی سفارت، کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاده؛ آن روز که دیگر کسی به سفارت نرفته بود!»

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: «اسنادی که از سفارت آمریکا به دست آمد و الان ۸۰-۷۰ جلد کتاب است نشان داد که از همان ‌روزهای اول بعد از پیروزی انقلاب، سفارت آمریکا مرکز توطئه و جاسوسی علیه ایران بوده؛ حتی در سفارت آمریکا طراحی کودتا و طراحی جنگ داخلی انجام می شد.»

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: «این یعنی سفارت امریکا از اولین روزهای شروع انقلاب مرکز توطئه علیه کشور و علیه انقلاب بوده و ربطی به تسخیر لانه‌ی جاسوسی ندارد.»

رهبر معظم انقلاب: رژیم از پاافتاده اسرائیل در حال انتقام‌گیری از مردم مظلوم فلسطین است

کلیدواژه