مراسم تشییع شهید اصلانی، جلوه‌گاه وحدت ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها بود
(last modified 1401-01-18T15:07:55+00:00 )
حمل 18, 1401 19:37 Asia/Kabul
  • مراسم تشییع شهید اصلانی، جلوه‌گاه وحدت ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها بود
    مراسم تشییع شهید اصلانی، جلوه‌گاه وحدت ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها بود

مهاجران افغانستانی مقیم مشهد امروز با حضور گسترده و چشمگیر در مراسم تشییع شهید حمله تروریستی اخیر در حرم مطهر رضوی به توطئه دشمنان دو ملت، « نه » گفتند.

به گزارش رادیو دری، مراسم تشییع پیکر شهید حجت‌الاسلام اصلانی که در حادثه تروریستی حرم مطهر امام رضا (ع) به فیض شهادت نایل شد به جلوه گاه وحدت و همدلی دو ملت ایران و افغانستان بدل شد.

«پیام ملت ما بصیرت است و وحدت»، «وهابیت وهابیت دشمن مایی تا ابد»، «من افغانم، تو ایرانی، برادروار، مرا جانی»، «من افغانم، تو ایرانی، منم روحت، توهم جانی»، «منم شیعه، منم سنی؛ پیام ما اخوت است» از جمله شعارهای مهاجران افغانستانی در این مراسم بود.

حضور مهاجران افغان در مراسم تشییع شهید اصلانی
حضور مهاجران افغان در مراسم تشییع شهید اصلانی

یکی از طلاب افغانستانی شرکت کننده در این مراسم با قدردانی از 40 سال میزبانی جمهوری اسلامی ایران از مهاجران افغان گفت: من و هم نسل‌هایم که در ایران به دنیا آمده‌ایم، بزرگ شده‌ایم و رشد علمی کرده‌ایم، ایران را خانه دوم و ایرانی‌ها را خواهران و برادران خود می‌دانیم و هیچگاه در  مسیر برهم زدن آرامش این خانه، قدمی برنمی‌داریم و با افرادی که بخواهند به چنین اعمال زشتی دست بزنند، قطعاً مقابله خواهیم کرد.

یکی از رزمندگان لشکر فاطمیون نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: ملت افغانستان از شروع مبارزات انقلابی تاکنون در همه مراحل انقلاب پا به پای ملت ایران بوده، در دفاع مقدس،سه هزار شهید مهاجر تقدیم انقلاب کرده و در دفاع از حرمین شریفین اهل بیت (ع) در سوریه پا به پای برادران ایرانی خود شهید و جانباز تقدیم اسلام کرده‌است و اقدام یک فرد تکفیری نمی‌تواند خدشه‌ای به این برادری و همراهی وارد کند.

حجت‌الاسلام محمد اصلانی از جانبازان دوران دفاع مقدس و برادر شهیدان حسین و ابراهیم اصلانی و از روحانیان جهادی فعال در حاشیه شهر مشهد بود که ظهر روز سه‌شنبه در صحن جامع پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی با ضربه سلاح سرد یک مهاجر خارجی ازبک تبار به شهادت رسید.

در این حمله تروریستی دو روحانی دیگر نیز به شدت مجروح شدند که یکی از آنان عصر امروز به مقام والای شهادت نایل شد.

پیکر شهید حمله تروریستی حرم رضوی با حضور باشکوه مردم مشهد تشییع شد

حمله یک تبعه خارجی به سه طلبه روحانی در حرم مطهر امام رضا(ع)

 

کلیدواژه