دستیار وزیر خارجه ایران: خط رهبری در مساله افغانستان، منافع ملت افغان است
(last modified 1401-01-22T06:47:50+00:00 )
حمل 22, 1401 11:17 Asia/Kabul
  • دستیار وزیر خارجه ایران: خط رهبری در مساله افغانستان، منافع ملت افغان است
    دستیار وزیر خارجه ایران: خط رهبری در مساله افغانستان، منافع ملت افغان است

مدیر کل آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد:رهبر معظم انقلاب اسلامی به ما یک خط را نشان دادند و فرمودند تمام کارهایتان در حوزه افغانستان هماهنگ با منافع مردم این کشور باشد.

به گزارش رادیو دری؛ سید رسول موسوی در نشست همدلی ملت ایران و افغانستان در تهران افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به ما یک خط را نشان دادند و فرمودند تمام کارهایتان هماهنگ با منافع مردم افغانستان باشد، ما هم اگر با یک نظام سیاسی دور و نزدیک می‌شویم، بر اساس منافع مردم افغانستان است.

دستیار وزیر خارجه ایران با اشاره به جنایت اخیر تروریستی در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: اکنون در شرایط جنگ روانی ویژه‌ای هستیم که باید دست به دست هم دهیم تا از این دوره عبور کنیم.

موسوی تاکید کرد: دشمن هر تحرکی کند، مردم ایران و افغانستان باز هم با هم هستند و خواهند بود.

وی با بیان اینکه جنایتکار، ملیت‌ نمی شناسد افزود: فضای موجود، یک فضای ساختگی است که برای تفرقه به وجود آمده است و همه ما باید به هم کمک کنیم تا این فضا را پشت سر بگذاریم.

وی اضافه کرد: اتفاقاتی که در اطراف رخ می‌دهد، نشان می‌دهد ماجراهایی در حال غلیان کردن است و شهادت این دو روحانی بزرگوار در صحن مقدس رضوی نمونه‌ای از حوادثی بود که بر این نگرانی دامن زد. این اتفاقات ساده نیست و نباید ساده‌انگارانه به آنها نگریست.

 در پایان این نشست شاعران افغان علاوه بر شعرخوانی، بر همدلی و وحدت ایران و افغانستان تأکید کردند و با محکوم کردن این حادثه تلخ، آن را توطئه دشمنان اسلام و دو ملت برادر ایران و افغانستان خواندند.

یک مقام ایرانی: خودمان را از افغان ها جدا نمی دانیم

 

کلیدواژه