سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران: تا توافق نشود اطلاعات نزد ایران می‌ ماند
(last modified 1401-01-27T14:10:14+00:00 )
حمل 27, 1401 18:40 Asia/Kabul
  • سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران: تا توافق نشود اطلاعات نزد ایران می‌ ماند
    سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران: تا توافق نشود اطلاعات نزد ایران می‌ ماند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تا توافق نشود اطلاعات نزد ایران می‌ماند.

"بهروز کمالوندی "  سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، در گفتگو با شبکه خبری العالم  درخصوص انتقال برخی تاسیسات هسته ای از مجموعه تسای کرج به نطنز، گفت: برای توسعه و تولید ماشین های سانتریفیوژ، تامین و امنیت برنامه های کلی داریم.

"کمالوندی "  افزود :  به دلیل عملیات تروریستی که علیه تسای کرج صورت گرفت مجبور به تشدید تدابیر امنیتی شدیم که بخش مهمی از این ماشین ها را جابه جا کردیم و باقی مانده را نیز به نطنز و اصفهان منتقل کردیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران همچنین گفت : ماشین های تولید قطعات سانتریفیوژ به دلیل اهمیت بالایی که دارد به مکانی امن تر جابه جا شدند و اکنون نیز کار می کنند. 

"کمالوندی "  با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی در دو مرحله نیز گزارش داده است تاکید کرد: نخست در زمان انتقال این دستگاه ها و دیگری در مرحله دوربین ها و شروع به کار آن ها که با توجه به ابهاماتی که مطرح شده بود  توضیحاتی ارائه دادیم که اقدامات در چارچوب توافقات است و نظارت ها وجود دارد اما تا زمانیکه توافقی صورت نگیرد اطلاعات نزد ایران  می ماند و احتمالا حذف می شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: مذاکره ای در رابطه با موضوعات فنی در حال حاضر نداریم اگر چه ممکن است بعضی مسائل کوچک باقی مانده باشد که در حال برطرف شدن است.

گام بلند سازمان انرژی اتمی ایران در حفاظت از تاسیسات هسته‌ای

کلیدواژه