حمل 28, 1401 10:29 Asia/Kabul
  • واکنش غریب‌ آبادی به قتل جوان سیاهپوست در آمریکا
    واکنش غریب‌ آبادی به قتل جوان سیاهپوست در آمریکا

دبیر ستاد حقوق بشر در توئیتی نوشت: پلیس آمریکا بار دیگر یک آفریقایی تبار بی‌گناه را در ملاعام و در روز روشن به قتل رساند.

ویدئویی به تازگی از خشونت پلیس آمریکا منتشر شده است که در آن یک مأمور پلیس آمریکایی در «میشیگان» در حال تعقیب و گریز و استفاده از شوکر علیه پاتریک لیویا، جوان سیاه‌پوست غیرمسلح است و در نهایت در حالیکه صورت این جوان را بر روی زمین می‌چسباند و با زانوی خود بر پشت این فرد فشار وارد می کند، با شلیک به پشت سر او را به قتل می رساند. 

"سایمون میلر " تحلیلگر ارشد سیاسی در واکنش به کشته شدن یک سیاهپوست دیگر در میشیگان آمریکا به دست پلیس این کشور گفت: نظام سیاسی در آمریکا تمایلی به اصلاح ساختار پلیس ندارد چون از این نظام فاسد نفع می برند.

به گزارش رادیو دری، در پی کشته شدن یک جوان سیاه‌پوست دیگر به دست پلیس آمریکا، «کاظم غریب آبادی»، دبیر ستاد حقوق بشر در توییتی نوشت: پلیس آمریکا بار دیگر یک آفریقایی تبار بی‌گناه را در ملاعام و در روز روشن به قتل رساند.

غریب آبادی در ادامه نوشت، تیراندازی وحشتناک به این مرد جوان غیرمسلح، حاکی از اینست که جان سیاه‌پوستان در سرزمین به اصطلاح آرزوها هیچگاه اهمیت نداشته و نخواهد داشت.

تیراندازی پلیس به پاتریک لیویا، سیاهپوست ۲۶ ساله آمریکایی و مرگ این جوان، موجی از خشم و اعتراض به راه انداخته است.

یک سیاهپوست دیگر قربانی خشونت پلیس آمریکا شد

کلیدواژه