ثور 18, 1401 12:50 Asia/Kabul
  • رئیس فدراسیون صلیب سرخ: هلال‌احمر ایران از مقتدرترین جمعیت‌های ملی سراسر دنیاست
    رئیس فدراسیون صلیب سرخ: هلال‌احمر ایران از مقتدرترین جمعیت‌های ملی سراسر دنیاست

رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر گفت: پس از یک قرن فعالیت، هلال‌احمر ایران از مقتدرترین جمعیت‌های ملی در سراسر دنیاست.

به گزارش رادیو دری به نقل ازایرنا،« فرنچسکو روکا» رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر روز یکشنبه در آئین صدمین سالگرد تاسیس هلال احمر در تهران، با بیان اینکه پس از گذشت یک قرن، هلال احمر ایران از برجسته ترین جمعیت‌های ملی است، افزد: هلال احمر ایران خاطره بزرگ و ماندگاری از قرن گذشته را در سطح ملی و جهانی برجا گذاشته است و امروز، از نظر رسالت بشردوستانه، حدود ۲ میلیون داوطلب را بسیج کرده که این اقدام بسیار چشمگیر و شگفت انگیز است.
رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر با بیان اینکه فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر، به وجود هلال احمر ایران به عنوان یک عضو ارزشمند، بسیار به خود می‌بالد، از خدمات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به خاطر فعالیت های انسان‌دوستانه و مجدانه ای که برای کمک به نیازمندان در ایران انجام می دهد، قدردانی کرد.
روکا تاکید کرد: این فدراسیون قویا متعهد به ادامه حمایت خود از جمعیت هلال احمر ایران است و از طریق نمایندگی خود در تهران در پی تقویت بیشتر همکاری و رشد متقابل برای تضمین ادامه کمک های بشردوستانه و با کیفیت به نیازمندان خواهد بود.
 رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر همچنین با بیان اینکه در طول دو سال گذشته، بحران‌ها و بلایای طبیعی تقریبا به هیچکس رحم نکرده‌اند، افزود: همه گیری کووید ۱۹، درگیری‌های مسلحانه و خشونت، بحران اقلیم و بلایای مرتبط با تغییرات آب و هوایی، تخریب محیط زیست، بحران گرسنگی و آوارگی گسترده، آسیب پذیرترین گروه‌های جهان را تحت تاثیر قرار داده است.
 ۸ تا ۱۴ مه هر سال، هفته هلال، روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر است.

کلیدواژه