جوزا 12, 1401 18:41 Asia/Kabul
  • مجمع جهانی اهل بیت(ع) توهین به اعتقادات شیعیان را در جشنواره کن محکوم کرد
    مجمع جهانی اهل بیت(ع) توهین به اعتقادات شیعیان را در جشنواره کن محکوم کرد

نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) اکران فیلم "عنکبوت مقدس" در جشنواره فیلم کن و توهین به اعتقادات شیعیان و هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) را محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، جشنواره فیلم کن در اقدامی غیر حرفه ای و سیاسی که با واکنش تند بسیاری از منتقدان بین المللی نیز همراه بود، یکی از جوایز خود را به فیلم  ضعیف و موهن «عنکبوت مقدس » اهدا کرد که ارزش های اسلامی و ایرانی را زیر سوال می برد.

آیت الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور پیامی افزود: حرم مطهر رضوی قرن‌هاست که میعادگاه عاشقان اهل بیت(ع) و محور اتحاد و وحدت ملت ایران بوده و هست و چنین توطئه‌هایی نمی‌تواند از عشق و ارادت این ملت به اهل بیت(ع) به خصوص امام رضا(ع) بکاهد. 

دری نجف آبادی تصریح کرد: شیعیان جهان به خصوص ملت مومن ایران اسلامی امام رضا(ع) را پناهگاه بی‌پناهان می‌دانند و سالانه میلیون‌ها عاشق، دل‌های مشتاق خود را به شوق زیارت به آستان مطهر آن امام همام پیوند ‌می‌زنند و تمام خواسته و نیاز خود را به پیشگاه مقدسش ابراز می‌دارند.

نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: محتوای ضداسلامی و تصویرسازی غیرانسانی از مردم متدین ایران اسلامی و توهین به حرم مطهر رضوی در فیلم "عنکبوت مقدس" توطئه دیگری از سوی دشمنان اسلام و مذهب مقدس تشیع در قالب هنر هفتم است، اما آنها باید بدانند که حب بی انتهای اهل بیت(ع) در تار و پود جامعه ایرانی و تمام مسلمانان و شیعیان جهان نقش بسته و با باورهای عمیق میلیون‌ها انسان عجین شده است. 

وزیر فرهنگ ایران، اقدام اهانت آمیز جشنواره کن را محکوم کرد

جوزا 09, 1401

کلیدواژه