جوزا 22, 1401 12:47 Asia/Kabul
  • افزایش مبادلات مرزی استان سیستان و بلوچستان با کشور همسایه پاکستانسیستان
    افزایش مبادلات مرزی استان سیستان و بلوچستان با کشور همسایه پاکستانسیستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران، از افزایش پنج برابری مبادلات مرزی گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان با کشور پاکستان تا پایان سالجاری(۱۴۰۱ شمسی) خبر داد.

به گزارش رادیو دری، «ایرج حسن‌پور» مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران روز یکشنبه در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی این استان افزود: زیرساخت‌های گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان در حال توسعه بوده و انجام مراودات مرزی با کشورهای همسایه در حال افزایش است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در نهمین کمیته مشترک مرزی بین استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ایالت بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان که در روزهای گذشته  با حضور مسوولان ارشد، بخش‌های خصوصی، تجار و بازرگانان بلوچستان پاکستان برگزار شد، تفاهمنامه توسعه همکاری دوجانبه امضاء شد.

سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران، با بیشترین مرز خاکی و آبی و سابقه تاریخی در مبادلات تجاری، در مهمترین مسیر تجاری دنیای قدیم (جاده ابریشم) و نیز مراودات‌ قومی و فرهنگی و اجتماعی مرزنشینان با کشورهای همسایه این منطقه پهناور، از جمله پاکستان، قرار گرفته و همواره در موقعیت صادرات خاص قرار داشته است.
افزایش مبادلات اقتصادی در پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

کلیدواژه