جوزا 24, 1401 17:18 Asia/Kabul
  • حاج ناظر ابراهیمی؛ آیینه وفاداری ملت افغانستان به آرمان های خمینی کبیر
    حاج ناظر ابراهیمی؛ آیینه وفاداری ملت افغانستان به آرمان های خمینی کبیر

اگر چه چهار روز از درگذشت حاج ناظر ابراهیمی پیرمرد افغانستانی و قدیمی ترین خادم امام خمینی(ره) در نجف می گذرد، اما نام این پیر صاحبدل تا همیشه به نقطه پیوندی میان دلهای ایرانیان و افغان ها تبدیل شد.

به گزارش رادیو دری، حاج ناظر انسانی بود بی‌آلایش، صمیمی و دوست‌داشتنی؛ هرگز به زبان نمی آورد که  سال‌ها در بیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی در نجف خدمت کرده و امین بیت ایشان بوده است  و هیچ گاه از این تقرّب، بهره ای دنیایی نبرد.

 در سالهای زندگی در ایران در منطقه گلشهر مشهد که محل سکونت اغلب مهاجران افغانستانی است زندگی ساده ای را برای خود ترتیب داده بود  و تا آخرین روزهای  حیات، دلبسته انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) ماند و  مصداق عینی و تبلور خالصانه ارادت به  خمینی کبیر (ره) به شمار می رفت.

این ارادت قلبی به حضرت امام خمینی (ره)، آیینه محبت و وفاداری بسیاری از مردم افغانستان به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود.

حاج ناظرابراهیمی خادم افغانستانی امام خمینی (ره) در نجف، شب میلاد مولایش حضرت رضا(ع) پس از تحمل دوره ای بیماری، آسمانی شد.

دوستانش او را 21 خرداد/ جوزا در حالی به خاک سپردند که چندی پیش از مرگش گفته بود آخرین آرزویش زیارت حرم امام خمینی(ره) در تهران است.

 

پیرمرد افغانستانی خادم امام خمینی(ره) از بزرگترین آرزویش می‌گوید

 

 

کلیدواژه