جوزا 30, 1401 08:34 Asia/Kabul
  • معاون وزیر کشور ایران: شرکت نکردن در طرح سرشماری، به منزله اخراج از ایران است
    معاون وزیر کشور ایران: شرکت نکردن در طرح سرشماری، به منزله اخراج از ایران است

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران با تاکید بر اینکه طرح سرشماری اتباع افغان دیگر تمدید نمی شود هشدار داد: مهاجرانی که تا روز چهارشنبه یکم سرطان به دفاتر کفالت و پیشخوان دولت مراجعه نکنند به سرعت از کشور اخراج می شوند.

به گزارش رادیو دری؛ مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران گفت: طرح سرشماری اتباع افغان از اول ثور/اردیبهشت آغاز شد و تا یکم سرطان/ تیر ادامه دارد و دیگر تمدید نخواهد شد.

میراحمدی افزود: در این مدت 2 میلیون و 270 هزار تبعه افغانستانی، خود را به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر ایران معرفی کرده اند که این افراد تا پایان ماه مهر/ میزان در این کشور، اجازه اقامت دارند.

وی اضافه کرد: پس از ماه مهر/ میزان، به کسانی که باید کشور را ترک کنند و کسانی که اجازه ماندن و تمدید اقامت موقت دارند، اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران، عوامل موثر در تمدید اقامت موقت اتباع افغانستانی را نداشتن سوء پیشینه و سوابق مجرمانه، حضور نداشتن در جریان‌های تفرقه افکن و گروههای وابسته به تفکرات تکفیری و نیز اعتقاد به اتحاد جهان اسلام برشمرد.

میراحمدی اظهار کرد: از سوی دیگر، اقامت کارآفرینان،سرمایه گذاران، نخبگان و برجستگان علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی و نیز اقامت موقت افرادی همچون کارگران که حرفه شان مورد نیاز کشور است تمدید خواهد شد.


همه چیز درباره طرح سرشماری اتباع افغانستانی در ایران 

آخرین مهلت ثبت نام طرح سرشماری اتباع افغانستانی در ایران

کلیدواژه