سرطان 04, 1401 08:06 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: افغانستان موضوع حقابه هیرمند را حل کند
    امیرعبداللهیان: افغانستان موضوع حقابه هیرمند را حل کند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان، همکاری جدی حکومت موقت افغانستان را برای حل مساله حقابه ایران از هیرمند خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان شامگاه جمعه در این گفت‌وگوی تلفنی با اعلام مراتب همدردی دولت و مردم ایران با زلزله زدگان در خوست و پکتیکا تاکید کرد: هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان در عمل به تعهدات دوجانبه خود مطابق قراردادهای لازم الاجرای دوجانبه در حوزه حقابه ایران و آب‌های مرزی همکاری لازم و جدی را داشته باشد و با حل این مساله، آن را به عاملی برای تقویت همکاری و دوستی بین دو کشور و ملت مبدل کند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو همچنین ابراز امیدواری کرد که با همکاری ایران و افغانستان روند مقابله با جرایم سازمان یافته و پدیده‌های شوم قاچاق مواد مخدر و انسان و مبارزه با تروریسم تقویت شود.

امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز از ادامه رایزنی‌های دوجانبه و اعزام هیأت تخصصی از وزارت نیروی جمهوری اسلامی برای پیگیری حقابه ایران استقبال کرد.

وی با قدردانی از پیام‌های تسلیت و ابراز همدردی مقامات جمهوری اسلامی ایران و همچنین ارسال به موقع کمک‌های ایران برای زلزله زدگان اظهار کرد: در شرایط کنونی، فراهم کردن سرپناه برای زلزله زدگان بسیار مهم است.

 

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با قدردانی مجدد از ارائه خدمات گسترده ایران به مردم کشورش در شرایط سخت و دشوار کنونی، بر اهتمام حکومت طالبان برای توسعه و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

متقی همچنین از اعزام یک هیأت از بخش کشاورزی و مبارزه با مواد مخدر افغانستان به جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

سفر هیات طالبان به تهران با محور قرارداد حقابه هیرمند

دستور معاون رئیس جمهوری ایران برای پیگیری حقابه هیرمند

 

کلیدواژه