سرطان 09, 1401 08:23 Asia/Kabul
  • گزارش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از روند مذاکرات لغو تحریم ها
    گزارش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از روند مذاکرات لغو تحریم ها

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از تداوم گفت و گوی مذاکره کننده ارشد ایران با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای ادامه مذاکرات لغو تحریم ها در دوحه قطر خبر داد.

دور هشتم مذاکرات وین درباره لغو تحریم‌های ظالمانه ایران که از دسامبر 2021 آغاز شده بود، مارس 2022 به پیشنهاد «جوزپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشتند.

از آن زمان تاکنون روند مذاکرات به دلیل تعلل در تصمیم‌گیری آمریکا برای جبران اقدامات غیرقانونی این کشور در قبال ایران و برجام، متوقف بود اما پس از سفر اخیر مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران و دیدار با مقامات عالی‌رتبه ایران اعلام شد، براساس تصمیم ایران و آمریکا مذاکرات با هدف رفع تحریم ها، روزهای سه شنبه و چهارشنبه در دوحه قطر از سر گرفته می شود.

به همین منظور «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه برای از سرگیری مذاکرات به دوحه سفر کرد.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران شامگاه چهارشنبه در توییتی با اشاره به مذاکرات لغو تحریم ها در دوحه قطر نوشت: در ادامه روند مذاکرات رفع تحریم‌ها، گفتگوهای فشرده‌ای طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با وساطت «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوحه برگزار شد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: نظرات و پیشنهادهای عملیاتی ایران درباره موارد باقیمانده طرح شد و طرف مقابل نیز ملاحظات خود را ارائه کرد.

کنعانی افزود: در مورد ادامه مسیر و مرحله بعدی گفتگوها، طبق روال همیشه باقری و مورا در تماس خواهند بود.

استقبال چین از مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا درباره لغو تحریم ها

کلیدواژه