سرطان 12, 1401 17:03 Asia/Kabul
  • وزیر کشور ایران: خدمات بانکی به اتباع ثبت‌ نام شده در طرح سرشماری ارائه می‌شود
    وزیر کشور ایران: خدمات بانکی به اتباع ثبت‌ نام شده در طرح سرشماری ارائه می‌شود

وزیر کشور ایران گفت: اتباعی که اطلاعتشان را در سامانه مربوط به اتباع ثبت کردند از خدمات بانکی و‌ بیمه برخوردار خواهند شد ولی کسانی که اطلاعات خود را ثبت نکرده‌اند حضورشان در کشور غیرقانونی‌ است و باید به کشورهایشان بازگردند.

 به گزارش رادیو دری، احمد وحیدی وزیر کشور ایران امروز یکشنبه ( ۱۲ سرطان) طی نشستی درباره ساماندهی اتباع خارجی گفت: طرح شناسایی و ساماندهی اتباع خارجی از مدت ها قبل شروع شده و 2 میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز تا الان ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه بعضی از  اتباع خارجی هنوز برای ثبت نام مراجعه نکرده‌اند، تصریح کرد: کسانی که هنوز ثبت نام نکرده‌اند حضورشان از این به بعد غیر قانونی است و با آن ها برخورد خواهد شد.

وزیر کشور ایران ادامه داد: ضمن تعامل خوبی که با همسایگان داریم برای ساماندهی و خدمات رسانی بهتر آنها نیاز است حتما مشخصات خود را ثبت کنند.

وحیدی اضافه کرد : اتباعی که مراجعه و اطلاعتشان را ثبت کردند از خدمات بانکی و‌ بیمه برخوردار خواهند شد و فعالیت هایشان در چهارچوب قانون انجام می شود ولی کسانی که مراجعه نکردند حضورشان غیرقانونی‌ست و باید به کشورهایشان برگردند.

 طی روزهای گذشته برخی مطالب در مورد ممنوعیت استفاده اتباع خارجی از حساب‌های بانکی در برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شده بود. 

روز گذشته نیز بانک‌های ملی و ملت، در اطلاعیه‌ای ارائه کلیه خدمات بانکی به اشخاص حقیقی خارجی را  تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرده بودند.

معاون وزیر کشور ایران: شرکت نکردن در طرح سرشماری، به منزله اخراج از ایران است

کلیدواژه