سرطان 13, 1401 11:40 Asia/Kabul
  • فروش دلاری بلیت هواپیما به اتباع خارجی ممنوع شد
    فروش دلاری بلیت هواپیما به اتباع خارجی ممنوع شد

وزیر راه و شهرسازی ایران از ابطال مصوبه فروش دلاری بلیت هواپیما به اتباع خارجی خبر داد و اعلام کرد: فروش بلیت هواپیما به اتباع خارجی بر اساس نرخ دلار ممنوع است.

به گزارش رادیو دری، رستم قاسمی گفته است که فروش بلیت هواپیما به اتباع خارجی به قیمت دلار ممنوع است و این موضوع به همه شرکت های هواپیمایی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه فروش دلاری بلیت هواپیما برای مسافران به خصوص در فرودگاه های آبادان و اهواز مشکلاتی را ایجاد کرده بود افزود: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه ای که با مدیران عامل شرکت های هواپیمایی داشت این موضوع را ابلاغ کرد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: هفته گذشته برخی شرکت‌ها و دفاتر هواپیمایی به بهانه ارائه خدمات سی آی پی و غذای گرم،  بلیت خود را گران فروخته بودند که این اقدام خلاف قوانین و بدون مجوز سازمان هواپیمایی کشوری بوده است.

قاسمی  با بیان اینکه قیمت همه مسیرهای داخلی کشور در سامانه هواپیمایی ایران اعلام شده است افزود: هیچ شرکتی هواپیمایی یا دفتر مسافرتی حق فروش بلیت بالاتر از نرخ های تعیین شده را ندارد.

وی با تاکید بر برخورد با متخلفان احتمالی اضافه کرد: به همین منظور در فرودگاه های ایران، میز بازرسی مستقر می شود تا مسافران بتوانند تخلفات احتمالی شرکت های هواپیمایی را گزارش کنند.

مقام ایرانی:بلیت پرواز‌های داخلی برای اتباع غیرایرانی، به دلار محاسبه می‌شود

کلیدواژه