سرطان 11, 1401 13:42 Asia/Kabul
  • امیر عبداللهیان : توافق ممکن و دسترس است اگر درک و نفع متقابل وجود داشته باشد
    امیر عبداللهیان : توافق ممکن و دسترس است اگر درک و نفع متقابل وجود داشته باشد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در توئیتی درباره تماس تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت : توافق ممکن و دسترس است اگر درک و نفع متقابل وجود داشته باشد.

مذاکرات دوحه، سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته بعد از سه ماه و نیم وقفه پس از مذاکرات وین، بین ایران و آمریکا به صورت غیرمستقیم و با تسهیل گری  "انریکه مورا"  ( Enrique Mora  ) معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  برگزار شد. 

مذاکرات در وین به دلیل ابتکارات تیم مذاکره کننده ایران، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده بود اما تعلل طرف های غربی به ویژه دولت "جو بایدن"  برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت پیشین آمریکا و تداوم کارزار فشار حداکثری، منجر به تردیدهایی در جدیت این کشور برای بازگشت به برجام و طولانی شدن روند گفت‌ وگوها شده است.

" حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران، در توئیتی  درباره تماس تلفنی روز سه شنبه  با  "جوزپ  بورل " مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت : همچنان آماده مذاکره هستیم تا به یک توافق قوی و پایدار برسیم.وزیر امور خارجه ایران، در ادامه نوشت این آمریکاست که باید تصمیم بگیرد  توافق را می خواهد یا همچنان بر خواسته های یکطرفه خود اصرار می ورزد.  

امیرعبداللهیان: آمریکا نیت جدی داشته باشد، توافق دور از دسترس نیست

کلیدواژه